سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

تعطیلی اصناف و بازار برای حفظ سلامت آحاد جامعه ضروری است

استاندار اردبیل گفت: تعطیلی مراکز تجاری و خدماتی غیر ضروری موجب حفظ سلامتی و کاهش میزان انتقال ویروس کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: برخی اصناف و بازاریان به صورت خودجوش و داوطلبانه برای تعطیلی واحد‌های خود اعلام آمادگی کرده اند.

او بیان کرد: مردم باید برای حفظ سلامتی خود اقداماتی، چون تعطیلی کسب و کار خود را انجام دهند تا از عواقب وخیم‌تر بعدی جلوگیری شده و ویروس ضعیف و کنترل شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: دولت و دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و درمانی نیز همگام با عموم مردم در راستای کاهش نفوذ این ویروس در استان تلاش می‌کنند.

بهنام جو افزود: دستگاه‌های خدماتی، چون آب، برق و گاز نیز از قطعی‌ها جلوگیری کرده و در دریافت مطالبات خود، مردم را مراعات می‌کنند.

او از تلاش مسوولان و واحد‌های تولیدی استان برای افزایش تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک خبر داد و گفت: با تامین سرمایه در گردش و تغییر خط تولید واحد‌ها در هفته آینده مشکل کمبود این کالا‌های بهداشتی نیز در استان رفع می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: همچنین در راستای جلوگیری از شدت یافتن شیوع این ویروس در استان مبادی ورودی استان کنترل شده و بیش از ۸۰ درصد عبور و مرور محدود می‌شود.

بهنام جو تاکید کرد: باید تا جاییکه امکان دارد میزان رفت و آمد‌ها را کاهش داده و از افزایش مبتلایان به کرونا در استان بکاهیم.

او افزود: با اینکه امکانات درمانی در حد نیاز را می‌توانیم تامین کنیم، ولی تعداد پزشکان و پرستاران نمی‌تواند پاسخگوی ورود خیل بیماران باشد.

استاندار اردبیل رعایت فاصله با افراد را در جلوگیری از شیوع این ویروس بااهمیت دانست و گفت: با رعایت نکات ایمنی تا ۲۰ فروردین ماه از پیک تاثیرگذاری این ویروس گذر خواهیم کرد.

بهنام جو محدود کردن دید و بازدید‌ها در عید نوروز و ممانعت از این برنامه‌ها را در کاهش تلفات و شیوع این ویروس ضروری دانست.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.