سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات جداسازی بیماران کرونا درسیستان و بلوچستان با راه اندازی ۷۰۰ تخت نقاهتگاهی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تجهیز ۷۰۰ تخت نقاهتگاهی به منظور ارائه خدمات جداسازی (Isolation) به بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان‌ها در سراسر استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این مطلب که ترجیحا نقاهتگاه‌های استان در جوار بیمارستان‌ها تجهیز گردیده است خاطر نشان کرد: علاوه بر ۷۰۰ تخت نقاهتگاهی پیش بینی کرده ایم در صورت استمرار بحران این تعداد را به میزان ۱ هزار تخت افزایش دهیم.

رئیس دانشگاه اذعان کرد: در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ تخت در بیمارستان‌های دانشگاهی استان داریم که از این تعداد ۱۷۰ تخت مراقبت‌های ویژه هستند.

وی افزود: پیش بینی کرده ایم تا در صورت تشدید بحران و افزایش تعداد بیماران بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی ایرانمهر سراوان را با همین وضعیت فعلی و ر کوتاهترین زمان ممکن به عنوان نقاهتگاه بعد از بیمارستان آماده بهره برداری نمائیم.

به گفته دکتر هاشمی شهری از اوایل بهمن ماه سال گذشته ستاد بحران کورونا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و سپس ستاد استانی مدیریت کرونا به ریاست استاندار تشکیل شد و اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در سطح وسیعی با همدلی و همگرایی همه بخش‌های استان شکل گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدن با تقدیر از حمایت‌های نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مسئولان استانی از پیشنهادات نظام بهداشت و درمان در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه گفت: در پی طغیان کورونا نمازجمعه ها، بازار روزها، بازارها، تعطیل گردید و اجرای این برنامه‌ها بود که باعث شده ست تا درحال حاضر شاهد وضعیت فوق بحران در زمینه شیوع کورونا نباشیم.

وی گفت: از همان ابتدا بیمارستان بوعلی زاهدان بعنوان بیمارستان مرجع ارائه خدمات درمانی به بیماران تنفسی معرفی شد و امکان تریاژ عفونی و بستری بیماران در سایر بیمارستان‌های استان نیز فراهم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اقدامات بهداشت محیطی و گند زدایی محیطی با همکاری ارگان‌های نظامی دانشگاه و هلال احمر را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: گند زدایی محیطی در حال حاضر در قالب رزمایش سالم سازی محیط و به یاد شهدای عرصه سلامت استمرار دارد که از همه این عزیزان تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد:راه اندازی ۲ آزمایشگاه کرونا در استان سیستان و بلوچستان با ظرفیت پاسخگویی روزانه به بیش از ۱۰۰ نمونه آزمایشگاهی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت بوده است و در حال حاضر در مراکز جامع سلامت نیز امکان نمونه گیری از بیماران مشکوک فراهم شده است.

رئیس دانشگاه افزود: مراکز جامع سلامت سید الشهداء (ع) و امیر المومنین (ع) زاهدان بعنوان مراکز غربالگری و همچنین مراکز خدمات جامع سلامت در شهرستان‌ها حجم انبوهی از مراجعه کنندگان غیر ضروری به بیمارستان‌ها را کاهش داده است.

دکتر هاشمی ادامه داد: یکی از نگرانی‌های ما در همه گیری کورونا حوزه شمال استان با ورود بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از سایر استان‌ها است که در حال حاضر به عنوان کانون خطر انتشار کورونا تبدیل شده است و با ورود این مسافرین که اصالتا سیستانی و بلوچستانی و ساکن سایر استان‌ها هستند روند این بیماری افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه گفت: از ابتدای طغیان کورونا ۸۰۰ مورد نمونه آزمایشگاهی از بیماران مشکوک در استان گرفته شده است که ۱۶۰ مورد آن مثبت و تعداد موارد فوتی ما ۱۱ مورد بوده است.

وی اضافه کرد:در طی این دو ماه ۱ هزار و ۱۰۰ بیمار تنفسی نیز به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که ۸۰ نفر از آنان فوت شده اند.

وی با اشاره به اینکه: بیش از ۴ هزار نفر از پرسنل بهداشتی ودرمانی بصورت شبانه روزی از سلامت مردم مراقبت می‌کننن و تمام سعی ما ارائه خدمات مطلوب به مردم است از همه مراجع قضایی و مسئولین قضایی خواست: با کسانی که مسئولیت پذیری اجتاماعی ندارند و با تردد‌های غیر ضروری برای مردم بحران ایجاد می‌کنند برخورد کنند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.