سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت ۱۵ میلیارد تومانی سیلاب به عشایر کرمان

مدیرکل امور عشایری شمال استان کرمان گفت: کارشناسان خسارت ناشی از سیل و سیلاب اخیر به عشایر این استان را ۱۵میلیارد تومان برآورد کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا نیکزادی، مدیر کل امور عشایری استان کرمان گفت: اگر چه نزولات آسمانی موجبات خوشحالی مناطق عشایری را فراهم آورده، اما سیل به اطراقگاه ها، دام، مزارع و به خصوص راه‌های عشایری خسارات وارد کرده است.

او با بیان اینکه در مناطق عشایری شمال استان کرمان مواردی از ابتلا به ویروس کرونا تاکنون گزارشی اعلام نشده است، افزود: دلیل اصلی مبتلا نشدن عشایر به ویروس کرونا را ناشی از هوشیاری و همکاری عشایر و عمل به توصیه‌های پزشکی انجام ندادن قریب به اتفاق مراسمات محلی خود از جمله دید و بازدید‌های عید نوروز، جشن‌ها و عزاداری‌ها بوده است.

 

مدیرکل امور عشایری شمال استان کرمان افزود: اطلاع رسانی لازم به طریق مختلف از مجموعه اداره کل امور عشایر و تشکل‌ها صورت گرفته و دستگاه‌های مرتبط از جمله مراکز بهداشت و گروه‌های جهادی در این قضیه نیز پای کار بوده اند و خدمات مطلوبی را به عشایر ارائه کرده اند.

نیکزادی بیان داشت: از آنجا که تعداد قابل توجهی از عشایر شهرستان‌های بردسیر، بافت، رابر و سیرجان قشلاقشان در استان هرمزگان و جنوب کرمان است.

او افزود: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا طبق هماهنگی‌های لازم با اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان مقرر شده، کوچ بهاره عشایر با تاخیر انجام شود و از ورود گردشگران در عرصه و سامانه‌های عرفی عشایر برابر هماهنگی‌های به عمل آمده در روز طبیعت جلوگیری شده است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.