سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی: در حال تدوین یک برنامه بلندمدت ۲۰ ساله، برای ورزش هستیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک، درباره لزوم برنامه ریزی برای ورزش کشور و میزان ضمانت اجرایی آن صحبت‌هایی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کیکاووس سعیدی، دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره وجود برنامه ریزی برای کسب مدال در ادوار مختلف المپیک اظهار داشت: برنامه بلند مدت، برنامه‌ای است که با یک افق دور بر اساس مقتضیات و جایگاهی که به عنوان هدف و غایت اصلی مد نظر قرار می‌دهیم؛ طراحی می‌شود. در گذشته، برنامه‌هایی در سازمان ورزش کشور یا همان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش فعلی انجام شد که یکی از بارزترین آن‌ها، طرح جامع نظام تربیت بدنی و ورزش کشور بود که یک ساختار جدید به ورزش داد و مفروضاتی برای توسعه ورزش بر اساس حیطه و دسته بندی‌ها در نظر گرفته شد.

سعیدی افزود: عموما برنامه‌هایی که انجام می‌شود، برنامه‌های میان مدت ۵ ساله است که شاید یک ایراد باشد. البته در کمیته ملی المپیک، با تاکید صالحی امیری، کار برنامه ریزی راهبردی بیست ساله را آغاز کردیم. امیدواریم با نظر و کمک کارشناسان خبره، این کار در زمان مناسبی صورت بگیرد.

سعیدی در خصوص ضمانت اجرایی برنامه‌ی بیست ساله بعد از تائید و تصویب، تصریح کرد: صادقانه عرض کنم، یک بحث رویکرد مدیریتی است. هر دوره و هر زمانی که مدیری در جایگاه کلیدی و راهبردی قرار می‌گیرد، باید آن نگاه بلند مدت و برنامه‌ای را داشته و تصمیم نداشته باشد کاری را از ابتدا شروع کند و به نظر کارشناسان پیشین احترام بگذارد.

سعیدی ادامه داد: موضوع دیگر، ثبات مدیریت است که می‌تواند به تحقق برنامه‌ها کمک بسیاری کند. به هر صورت این موضوعات، اشکالاتی است که گاهی شاهد آن هستیم که با رفتن مدیران و تغییر آن‌ها، برنامه‌ها تغییر پیدا می‌کند؛ اما خوشبتانه، در کمیته ملی المپیک، مسیر قبل را دنبال کردیم و مجددا برای آینده، در حال ترسیم مسیر هستیم. امیدوارم بتوانیم این کار را انجام دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در ورزش‌های المپیکی و در طول ادوار این بازی‌ها در ۵ رشته موفق به کسب مدال شده ایم. در دیگر رشته‌ها، به خصوص رشته‌های پایه باید بسیار سرمایه گذاری کنیم. باید مسائلی مانند زیرساخت فراهم شود، استفاده از دانش و تجارب مربیان و متخصصان بسیار مهم است، تامین منابع و توسعه کمی و کیفی رشته‌ها هم از دیگر موضوعاتی است که باید مد نظر باشد. فکر می‌کنم تمام مسئولان ورزش، باید از یک الگوی بلندمدت تبعیت کنند.


بیشتر بخوانید :نشست مسئولین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با روسای فدراسیون‌های المپیکی


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
جلیل
۱۴:۰۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا به خیر بگذرونه....