سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت آزمایشی سیب‌زمینی در دامغان

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد دامغان گفت: برای نخستین بار سیب‌زمینی در مناطق نیمه گرمسیری سر کویر جنوب این شهرستان کشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسن صرفی رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد دامغان گفت: با بیان اینکه برای نخستین بار سیب‌زمینی در مناطق نیمه گرمسیری سر کویر جنوب دامغان موسوم به منطقه معلمان و سینگ کشت شد گفت: به صورت آزمایشی دو قطعه زمین به مساحت سه هزار متر مربع به این امر اختصاص یافت.

او با بیان اینکه پیش از این در مناطق نیمه گرمسیری سرکویر در جنوب این شهرستان کشت سیب‌زمینی موسوم نبوده است افزود: این کشت به طور نسخه آزمایشی انجام شد و در صورتی که به نتیجه مطلوب برسد در مورد کشت انبوه آن تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس اداره تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی دامغان بیان کرد: این تصمیم در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصولات اساسی و برای توسعه ترویج محصول سالم مدیریت جهاد کشاورزی دامغان با هماهنگی مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان، مدیریت زراعت و کارشناسان ترویج اتخاذشده است.

صرفی بابیان اینکه سیب‌زمینی‌های کشت‌شده عمدتاً از نوع زودرس با ارقام آریندا، جلی، چلنجر و مار فونا هستند گفت: این کاشت در اواسط اسفندماه سال گذشته انجام و در اواخر خردادماه امسال برداشت می‌شود.

انتهای پیام / م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.