معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:

۴۱۸ تن عسل در استان سمنان تولید شد

مصطفی شاه‌حسینی گفت: سال گذشته ۴۱۸ تن عسل در استان سمنان تولید شد که نسبت به سال ۹۷ افزایش ۴۵ درصدی داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان با توجه به تنوع اقلیم و وجود مراتع، مستعد پرورش زنبور عسل محسوب می‌شود و جذابیت زیادی برای بهره‌برداران در این بخش دارد.

او تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ۸۶۲ زنبوردار با تعداد ۵۹ هزار و ۶۳۳ کلنی زنبورعسل در سال گذشته در استان سمنان فعال بودند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در پرورش زنبور عسل ممکن است چند نفر با هم کار کنند و یک زنبور دار چند نیروی کار داشته باشد.

شاه‌حسینی بیان کرد: سال گذشته ۴۱۸ تن عسل مرغوب در استان تولید شد که نسبت به سال ۹۷ تولید عسل در استان افزایش ۴۵ درصدی داشت.

او گفت: زنبورداران استان سمنان سال گذشته سایر فرآورده‌های زنبورعسل مانند سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گرده گل و یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم موم تولید کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: برخی از بهره‌برداران محصولات جانبی با ارزش دیگری مانند بره موم به میزان یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم و ژله رویال به مقدار ۱۱ کیلوگرم که در صنایع آرایشی بهداشتی و دارویی نقش بسزایی دارند را نیز استحصال کردند.

شاه‌حسینی، حمایت‌های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصیص تسهیلات برای توسعه فعالیت زنبورداری و تأمین شکر موردنیاز برای تغذیه زمستان گذرانی را از جمله برنامه‌های این سازمان برای اشتغالزایی و جهش تولید در زمینه زنبورداری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.