معاون جهاد کشاورزی استان سمنان خبرداد؛

پیش بینی تولید ۳۰۰ تن عسل در استان سمنان

مصطفی شاه‌حسینی از اجرای طرح سرشماری زنبورعسل در استان خبر داد و گفت: تولید ۳۰۰ تن عسل در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان سمنان در شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  ضمن بیان اینکه تولید ۳۰۰ تن عسل در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی در استان سمنان مساعد بود این افزایش تولید برای مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

او  از اجرای طرح سرشماری زنبورعسل در استان سمنان خبر داد و افزود: این طرح در بازه زمانی ششم لغایت نوزدهم مهرماه صورت گرفت که برای همکاری بهتر با زنبورداران استان سمنان تا ۲۵ مهر تمدید و این سرشماری امسال انجام شد که نتیجه آن متعاقباً اعلام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ضمن بیان اینکه تعداد ۶۸۱ نفر زنبوردار فعال هستند که این بهره‌برداران ۵۱ هزار کلنی زنبورعسل در اختیاردارند، ابراز داشت: افزایش تعداد کلنی زنبورعسل و هم میزان عسل تولیدی در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

شاه حسینی ضمن بیان اینکه سال گذشته تولید عسل در استان سمنان ۲۸۷ تن بود، تصریح کرد: عسل تولیدی استان سمنان مرغوب و باکیفیت است، اما بااین‌حال جهاد کشاورزی در این بخش نظارت و پایش مستمر خود را خواهد داشت.

او افزود: ضمن توجه به اثرات گرده‌افشانی در تولید محصولات باغی و کشاورزی باهدف مشارکت حداکثری زنبوردار و باغدار تشکیل کارگروه گرده‌افشانی استان سمنان امری ضروری است که این مهم در دستور کار خواهد بود.

انتهای پیام/ح

 طرح سرشماری زنبورعسل در استان سمنان اجرای شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار