مدیرعامل شرکت زنبورداران دامغان:

۱۵ هزار کلونی زنبورعسل در دامغان وجود دارد

مجتبی حافظی با بیان اینکه ۱۵ هزار کلونی زنبورعسل در دامغان وجود دارد گفت: این شهرستان کانون تولید عسل در استان سمنان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مجتبی حافظی مدیرعامل شرکت زنبورداران دامغان با بیان اینکه ۱۵ هزار کلونی زنبورعسل در دامغان وجود دارد، گفت: این شهرستان کانون تولید عسل در استان سمنان محسوب می‌شود.

او بابیان اینکه هرساله سرشماری سراسری کلونی‌های زنبورعسل در نیمه دوم مهرماه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی انجام می‌شود، تصریح کرد: تشکل زنبورداران با ۵۰۰ عضو در حال فعالیت است که خدمات متنوعی را در این راستا به زنبورداران ارائه می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی زنبورداران دامغان از توزیع ۱۵۰ تن شکر و تجهیزات زنبورداری از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: کمبود نقدینگی و مهاجرت زنبورداران از استان‌های مجاور به دامغان از مهم‌ترین مشکلاتی است که این تشکل با آن درگیر است.

حافظی با اشاره به مشکلات ناشی از استقرار کلونی‌ها در مجاورت مزارع و باغ‌ها بیان کرد: فقدان کارخانه بسته‌بندی عسل در این شهرستان از دیگر مشکلات مهمی است که باید برای رفع آن اقدامی اساسی انجام شود.

او بابیان اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های دولت برای حمایت از زنبورداران در دستور کار قرار دارد، افزود: تقویت فعالیت زنبورداران در مناطق روستایی یکی از رویکرد‌های مهم این تشکل است که با حمایت سازمان تعاون روستایی محقق می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار