50 درصد ملکه زنبور عسل کشور در شهر امیریه دامغان تولید می شود

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران شهر امیریه دامغان گفت: 50 درصد ملکه زنبور عسل کشور در مرکز پرورش ملکه زنبور عسل شهر امیریه دامغان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بوی شهد شیرین عسل به مشام و صدای زنبورهای پرجنب و جوش به گوش می رسد. زنبور عسل با گردآوری شهد گل ها در کندو عسل می سازد. زنبور عسل یکی از حیوانات اجتماعی است که حتی اگر در خارج از کندو دارای غذای کافی باشد نمی تواند به تنهایی زندگی کند.

زنبور عسل در تهیه و تولید یک سوم غذای بشری سهیم است.زنبور عسل در تهیه و تولید یک سوم غذای بشری سهیم می باشد و این بدان معنی نیست که عسل یک سوم غذای بشری است بلکه باید گفت: زنبور عسل نقش مهمی در باروری گیاهان دارد و اگر زنبور نبود در بسیاری اوغات باروری گیاهان امکان پذیر نبود.

زنبور عسل یکی از حشرات مفید برای انسان است که متعلق به رده دوبالان است. زنبور عسل خیلی پیش از انسان در روی زمین به وجود آمده و زندگی می کرده است.

50 درصد ملکه زنبور عسل کشور در شهر امیریه دامغان تولید می شود

زنبور عسل حدود 150 میلیون سال قبل وجود داشته است

زنبور عسل حدود 150 میلیون سال قبل وجود داشته و مشغول زاد و ولد بوده است. اما با این تفاوت که در آن زمان فاقد یک زندگی اجتماعی بوده و مثل خیلی از زنبورهای غیر عسلی امروزی، زندگی انفرادی داشته و هر زنبور لانه مخصوص به خود را داشته و در آن زندگی می کرده است.

بزرگترین مراکز پرورش ملکه زنبور عسل ایران در شهر امیریه دامغان است

مرکز پرورش ملکه زنبور عسل امیریه دامغان یکی از بزرگترین مراکز پرورش ملکه زنبور عسل در ایران است.
باقرپور مدیر عامل اتحادیه زنبورداران شهر امیریه دامغان در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت: 50 درصد ملکه زنبور عسل کشور در مرکز پرورش ملکه زنبور عسل شهر امیریه دامغان تولید می شود.

50 درصد ملکه زنبور عسل کشور در شهر امیریه دامغان تولید می شود

وی اظهار داشت: در شهر امیریه تولید ملکه جفت خورده در سال تا سقف 25 هزار بوده است.
مدیر عامل اتحادیه زنبورداران شهر امیریه دامغان تصریح کرد: سالانه حدود 20 تن عسل و 25 تن ژل رویال در این مرکز تولید می شود.

باقر پور افزود: در پرورش موفقیت آمیز ملکه زنبور عسل، وجود ملكه هاي مادري ممتاز و انتخاب صحيح سن لاروي براي ملكه شدن، اهمیت زیادی دارد و همچنین حضور تعداد زيادی زنبورهای كارگر جوان و تعداد مناسب نرهای بالغ ) 14 روزه( يك هفته بعد از تولد ملكه ها مؤثر است.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران شهر امیریه دامغان وجود جريان شهد يا شربت سه روز قبل از شروع پرورش ملكه، وجود حداقل 10 كيلوگرم ذخیره عسل و انتخاب منطقه کم باد و دمای ملایم براي پرورش ملكه از مهمترین فعالیت هایی است که در پرورش ملکه باید به آنها توجه کرد.

یکی از دلايل موفقیت در زنبورداری، داشتن کلنی هایی با کیفیت خوب است. یکی از دلايل موفقیت در زنبورداری، داشتن کلنی هایی با کیفیت خوب و جمعیت زیاداست ، کیفیت کلنی زنبورعسل علاوه بر میزان تولید عسل، جمع آوری گرده گل، مقاومت به آفات و بیماری ها، رفتار زنبور و موم سازی، به خصوصیات فیزیکی و ژنتیکی ملکه كندو و شرايط پرورش آن بستگی دارد.

50 درصد ملکه زنبور عسل کشور در شهر امیریه دامغان تولید می شود

سالانه یکصد تن عسل از 10 هزار کلنی در شهرستان دامغان تولید می شود

رئیس امور دام جهاد کشاورزی شهرستان دامغان نیز در مصاحبه با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت: سالانه یکصد تن عسل از 10 هزار کلنی در شهرستان دامغان تولید می شود.
وی اظهار داشت: متقاضیان دریافت ملکه زنبور عسل از شهرستان دامغان و شهرهای اطراف به مرکز پرورش ملکه زنبور عسل شهر امیریه مراجعه کرده و ملکه را تحویل می گیرند.


یکی از کارکنان مرکز تولید عسل گفت: در اینجا کندوها را از نظر داشتن ملکه برای گرفتن عسل کنترل می کنیم، پولک هایی که حجره هایش بسته شده را باید باز کنیم تا وقتی قاب را در داخل سراکتور می گذاریم توسط نیروی گریز از مرکز عسل از داخل این حجره ها خارج شود.
یکی از کارکنان مرکز بسته بندی عسل گفت: در اینجا حرارت های لازم به عسل داده می شود، دم می کشد بعد در صافی ها می ریزیم، تصفیه و بسته بندی می کنیم.

50 درصد ملکه زنبور عسل کشور در شهر امیریه دامغان تولید می شود

هر زنبور عسل در طول زندگی خود در صورتی که شرایط مساعد باشد و از هر بلای طبیعی و غیر طبیعی جان سالم به در ببرد تنها می تواند یک قاشق مرباخوری عسل فراهم کند.
ملکه های زنبور عسل تولیدی مرکز پرورش زنبور عسل شهر امیریه دامغان به اتحادیه زنبورداران ایران برای توزیع بین دیگر زنبوداران کشور ارسال می شود.

گزارش از سمانه قربانی

انتهای پیام / ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.