سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوختن خودرو‌های لاکچری در آتش اعتراضات آمریکا + فیلم

معترضان آمریکایی چندین خودروی گرانبها را در یکی از نمایندگی‌های مرسدس بنز به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «ای‌بی‌سی نیوز»، در اعتراضات گسترده‌ای که از پنجشنبه گذشته در سراسر آمریکا به راه افتاده است، امروز عده‌ای از معترضان به یک نمایندگی شرکت خودروسازی مرسدس بنز هجوم بردند و تعدادی از خودرو‌های موجود در آنجا را به آتش کشیدند.

تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد عده‌ای شیشه‌های یک نمایندگی شرکت مرسدس بنز را در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا خرد کرده و وارد آن شدند. این معترضان خودرو‌های لوکسی را که در این نمایندگی موجود بود به شدت تخریب کردند و برخی از آن‌ها را به آتش کشیدند.

انتشار تصاویر ویدئویی از مرگ جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست ۴۶ ساله آمریکایی، به علت نژادپرستی و خشونت‌طلبی پلیس آمریکا موجی از اعتراض را در این کشور برانگیخته است. با گذشت هفت روز از مرگ این جوان سیاه‌پوست نقاط مختلف آمریکا از جمله ۷۵ شهر بزرگ آن همچنان صحنه برگزاری تظاهرات علیه رفتار نژادپرستانه پلیس است.

بنا به گزارش شبکه خبری سی ان ان، تاکنون بیش از ۴ هزار نفر از این معترضان به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا بازداشت شده اند. بنا به گزارش رسانه‌های خبری پنج هزار نیروی گارد ملی در برخی ایالت‌های آمریکا برای مهار تظاهرات‌ها گماشته شده‌اند. خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس نیز از فراخوان همه نیرو‌های گارد ملی در شهر واشنگتن -پایتخت این کشور- برای مقابله با اعتراضات خبر داده است. در شهر لس‌آنجلس نیز نیرو‌های امنیتی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

بنا بر اعلام مقامات پلیس، تاکنون پنج نفر در این اعترضات جان خود را از دست داده‌اند. هزاران نفر در سراسر دنیا از جمله در انگلیس، نیوزیلند، استرالیا و آلمان برای اعلام انزجار خود نسبت به اقدام نژاد پرستانه پلیس آمریکا تظاهرات‌هایی را به راه انداخته‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
سینا
۰۰:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
یه مشت عقده ای. حیف این ماشینا.
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
البته این ماشین ها لوکس نیستن . گرون هستن ولی نه اونقدر