سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته اخبار حوادث ۱۷ خرداد ماه ۹۹؛

زندان پایان راه قاتل فراری/ هوشیاری پلیس سارقان خودرو را گرفتار کرد

مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۷ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،مهمترین حوادث امروز شنبه ۱۷ خرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.


کشف بیش از ۲۷۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۷۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهر‌های زاهدان، ایرانشهر و سراوان طی هفته گذشته خبر داد.

سردار"محمد قنبری گفت: طرح تشدید مبارزه با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، طی هفته گذشته در محور‌های مواصلاتی مختلف استان سیستان و بلوچستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا پلیس امنیت اقتصادی و دیگر رده‌های عملیاتی، ضمن انهدام ۹ باند حرفه‌ای قاچاق سوخت، تخریب ۶ محل دپوی سوخت و در بازرسی از ۹ دستگاه تریلی سوخت کش و ۱۸ دستگاه اتوبوس و کامیون دارای باک اضافی، در شهرستان‌های زاهدان، ایرانشهر و سراوان در مجموع ۲۷۶ هزار و ۲۶۰ لیتر سوخت قاچاق را شامل ۱۲۰ هزار و ۵۵۰ لیتر گازوئیل، ۳۳ هزار لیتر هیدروکربن، ۱۱۳ هزار و ۱۰۰ لیتر نفت، ۱۳۶۰ لیتر بنزین و ۸ هزار و ۲۵۰ لیتر سایر مشتقات نفتی قاچاق را کشف کردند.

سردار قنبری با اشاره به توقیف ۲۷ خودرو سنگین حامل سوخت قاچاق خاطر نشان کرد: در این رابطه ۳۴ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شدند.

او با تأکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق کالا و سرمایه‌های ملی، بیان داشت: پدیده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایم دیگری در سطح جامعه می‌شود و مقابله با آن یکی از اولویت‌های کاری پلیس به شمار می‌رود.

قاتل فراری به دام افتاد 

با تلاش و پیگیری کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سراوان قاتل فراری ۲۲ ماه فرار به دام افتاد.

سرهنگ "داریوش سرگلزائی" فرمانده انتظامی شهرستان سراوان  گفت: مردادماه سال ۹۷ جوانی ۲۷ ساله توسط فردی ناشناس با ضربات متعدد چاقو در یکی از مناطق شهرستان سراوان به قتل رسید.

او  افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی صحنه قتل هویت قاتل را که پس از وقوع قتل از صحنه جنایت گریخته بود شناسایی کردند.

سرهنگ سرگلزائی تصریح کرد: با توجه به متواری شدن قاتل به کشور پاکستان تحقیقات به کندی پیش می‌رفت تا اینکه اطلاعاتی، از بازگشت قاتل به کشور به دست آمد.

این مقام انتظامی افزود: ماموران دایره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با یک سری تحقیقات محل اختفای قاتل را در یکی از محله‌های شهر سراوان شناسایی و پس از هماهنگی قضایی او را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان عنوان کرد: متهم به قتل در بازجوئی‌های به عمل آمده به قتل به خاطر اختلاف حساب بر سر معامله یک دستگاه موتورسیکلت اعتراف و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری سارقان خودرو در زابل 

با هوشیاری و سرعت عمل پلیس آگاهی "زابل" ۲ سارق حرفه‌ای خودرو شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ " احمد ثمره حسینی" فرمانده انتظامی شهرستان زابل  گفت: روز گذشته مأموران دایره مبارزه با سرقت پلس آگاهی زابل حین گشت زنی در یکی از خیابان‌های این شهرستان به راننده‌های ۲ دستگاه سواری زانتیا مشکوک شدند.

او افزود: رانندگان خودرو با مشاهده خودرو گشت انتظامی از محل متواری که مأموران پلیس آگاهی با سرعت عمل توانستند خودرو‌ها پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با علائم هشدار دهنده متوقف کنند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: با استعلام پلاک خودرو‌های توقیفی، مشخص شد خودرو‌ها مسروقه و در سال ۹۷ از حوزه استحفاظی استان تهران به سرقت رفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به معرفی متهمان به مقام قضائی خاطر نشان کرد: شهروندان می‌بایست وسیله نقلیه خود را به وسایل و تجهیزات بازدارنده نظیر قفل پدال، سیستم ضد سرقت مجهز، تا از دستبرد سارقین در امان باشد و در صورت برخورد با هر گونه مورد مشکوک از طریق شماره تلفن ۱۱۰ مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در شهرستان"دلگان"

فرمانده انتظامی شهرستان "دلگان" از کشف ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق، در بازرسی از یک دستگاه کامیون سوخت کش خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا نوراگفت: روز گذشته مأموران یگان تکاوری این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در مسیر "دلگان به ایرانشهر" به یک دستگاه کامیون سوخت‌کش، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن مقدار ۱۴ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

سرهنگ نورا با اشاره به توقیف خودروی کامیون سوخت کش خاطر نشان کرد: راننده متخلف با تشکیل پرونده به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

کشف ۳ میلیارد ریال داروی قاچاق در"زاهدان"

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۳ میلیارد ریال داروی قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در زاهدان خبر داد.

سردار "احمد طاهری  گفت: روز گذشته ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "خاش-زاهدان" به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

او  افزود: ماموران انتظامی پس از هدایت خودرو به داخل ایستگاه در بازرسی از آن ۴۸ هزار و ۸۰۰ عدد قرص متادون و ۹۴.۵ لیتر شربت متادون قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ارزش ریالی دارو‌های کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک مربوطه ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: متهم پس از بازجوئی‌های به عمل آمده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای روی تیر برق

با سرعت عمل پلیس شهرستان "هامون" سارق حرفه‌ای کابل‌های برق هنگام سرقت دستگیر شد.

سرهنگ"حسین نوری فرید" سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون گفت: روز گذشته یکی از تیم‌های گشت انتظامی در اجرای طرح امنیت محله محور هنگام گشت زنی در حاشیه شهر هامون مردی جوان را بر روی تیر برق در حال بریدن کابل‌های برق مشاهده و بلافاصله وارد عمل شدند.

او  افزود: ماموران پلیس قبل از فرار سارق او را دستگیر و در بازرسی از محل ابزار آلات سرقت به همراه مقادیری کابل برق بریده شده را کشف کردند.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان هامون خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامی در بازجوئی‌های اولیه به سه فقره سرقت کابل‌های برق اعتراف کرد.

سرهنگ نوری فرید خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی تحقیقات از متهم برای دستگیری همدستان متهم و دیگر جرائم احتمالی آنان ادامه دارد.

کشف ۵۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک انبار در "سراوان"

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" از کشف ۵۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک انبار خبر داد.

سرهنگ"داریوش سرگلزایی  گفت: با کسب خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی سوخت قاچاق در یک انبار در حاشیه شهر "سراوان" موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از شناسایی محل دپو در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شدند و ضمن دستگیری مالک انبار در بازرسی از محل ۵۴ هزار لیتر "نفت سفید" خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" تصریح کرد: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.