سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیا داشتن قرارداد برای شکایت از کارفرما الزامی است؟

در این گزارش درباره نحوه شکایت از کارفرما بابت بیمه نکردن کارگر بیشتر بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کارگری که درصدد شکایت از کارفرما به علت بیمه نکردن است می‌تواند با مدارک زیر به اداره کار مراجعه کنند.

۱. اصل و کپی مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی

۲. هر گونه مدرکی که حاکی از وجود رابطه کارگری است مانند حکم کار، کارت پرسنلی، فیش حقوقی، کارت ورود و خروج، کارت غذا، کارت ویزیت چاپ شده از سوی شرکت برای کارگر .

همچنین کارگر می‌تواند با مراجعه به هیات اختلاف وزارت کار شکایت عدم اجرای ماده ۱۴۸ قانون کار را ثبت کند و اگر مدرکی برای اثبات رابطه کار با کارفرما ندارد درخواست بازرسی تحقیقی از کارگاه کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.