سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زندگی با کرونا را یاد بگیریم

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر می‌گوید: مشخص نیست کرونا تا کی در جامعه وجود دارد، بنابراین باید یاد بگیریم در این شرایط چطور زندگی کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: در سال‌های اخیر، زمانی که ریزگرد‌ها و گردوخاک در استان افزایش یافت به مردم توصیه کردیم که یاد بگیرند چگونه با رعایت اصول روز‌های گردوخاکی را پشت سر بگذارند اکنون هم می‌گوییم باید یاد بگیریم که چگونه با به کارگیری ضوابط بهداشتی، در شرایط شیوع کرونا زندگی کنیم.

او ادامه داد: افزایش تعداد مرگ ومیر‌ها و موارد بستری در استان نگران کننده است، تمام تلاش‌ها بر این بود که با شناسایی زودهنگام افراد مبتلا جلوی بد حال شدن و بستری شدنشان را بگیریم، اما با افزایش موارد بستری، این شرایط خدشه دار شده و زنگ خطر به صدا درآمده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر تاکید کرد: باید مردم همچنان به توصیه‌های کرونایی که گفته می‌شود عمل کنند از جمله اینکه تا جایی که می‌شود در خانه بمانند، در مکان‌های شلوغ ماسک بزنند و به وسایل حفاظتی مجهز باشند، از وسایل نقلیه عمومی تا جایی که امکان دارد استفاده نکنند، از مهمانی دادن و مهمانی رفتن خودداری کنند، فاصله اجتماعی را حفظ کنند، دست‌ها را مرتب بشویند و به چشم، بینی ودهان دست نزنند.
خواجه‌ئیان بیان کرد: گوشی تلفن همراه و دستگیره در‌ها از محیط‌های آلوده هستند که باید مرتب ضدعفونی شوند.

او سپس همه را به رعایت اصول تغذیه سالم توصیه کرد و گفت: افراد باید با مصرف غذا‌های سالم بدن خود را قوی نگهدارند تا در صورت ابتلا به بیماری، بدن بتواند با ویروس مقابله کند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.