سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگهداری بچه‌ها در مهد‌های کودک مناسب نیست

دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کودکان از گروه‌های آسیب پذیر به شمار می‌روند و در شرایط فعلی نگهداری بچه‌ها در مهد‌های کودک مناسب نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد حسن اعلمی دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در شرایط فعلی نگهداری بچه‌ها در مهد‌های کودک مناسب نیست، گفت: در این شرایط بحرانی یک نفر که مبتلا شود همه را می‌تواند درگیر کند و انتشار بیماری افزایش یابد.
 
او افزود: کودکان از گروه‌های آسیب پذیر به شمار می‌روند که علیرغم نداشتن علائم بالینی می‌توانند ناقل این بیماری باشند.
 
دانشیار گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ابتدای خرداد ماه همکاری ۹۰ درصدی مردم با کاهش ۷۵ درصدی به ۱۵ درصد رسید است که این امر بسیار نگران‌کننده است و خانواده‌ها باید بیش از پیش به همکاری خود با خادمان سلامت ادامه دهند.

اعلمی بیان کرد: تا کنون موارد اثبات شده‌ای از مرگ و میر این بیماری در میان کودکان مشاهده نشده است، اما در میان بزرگسالان به ویژه سالمندان ابتلا به کووید-۱۹ می‌تواند خطرات مرگ و میر را داشته باشد.

او تصریح کرد: آن چیزی که مشخص است ویروس کرونا بیماری بسیار جدی بوده که ۲۰ درصد آحاد جامعه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر می‌شوند و از این میزان ۵درصد مثبت و ۲ تا ۳ درصد دارای وضعیت حاد می‌شوند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان در مشهد تاکید کرد: در آستانه دهه کرامت و ایام میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به عموم مردم توصیه می‌شود که به جهت حفظ سلامت خود و دیگران به هیچ عنوان در جشن‌ها شرکت نکنند؛ در شرایط فعلی حضور در هیچ مراسم جشن و عزایی توصیه نمی‌شود و در چنین برنامه‌هایی نخستین آسیب بر کودکان تحمیل می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.