سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا جهت نیاز‌های مردم را تغییر داده است

استاد اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه تاثیرات کرونا از یک جنبه در کرمانشاه متفاوت است، گفت : کرمانشاه نسبت به خیلی از استان‌های دیگری که مقصد گردشگری و مهمانپذیری بودند، تاثیر کمتری پذیرفته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جواد دلاوری استاد اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه تاثیرات کرونا از یک جنبه در کرمانشاه متفاوت است، گفت : کرمانشاه نسبت به خیلی از استان‌های دیگری که مقصد گردشگری و مهمانپذیری به خصوص در ایام عید بودند، تاثیر کمتری پذیرفته، اما در مجموع بسیاری از مشاغل از جمله کسب و کار‌های خدماتی با شیوع کرونا یا تعطیل و یا نیمه فعال شده است.

او گفت : به عنوان مثال هتل ها، رستوران ها، باشگاه‌های ورزشی و خدمات حمل و نقل و سرویس مدارس را اگر نگاه کنیم می‌بینیم که همه تعطیل شده و فروش کالا و خدماتی مثل آجیل، میوه و شیرینی در ایام عید و بعد از آن نیز دچار رکود شده و عملا درآمد فعالان این حوززه با مشکل روبرو شده است.

او در مورد تاثیر کرونا بر سایر بخش‌ها افزود: در کاهش تولیدات واحد‌های تولیدی استان تاثیر داشته و در بخش کشاورزی هم به دلیل اینکه فصل کشاورزی با زمان شیوع کرونا (زمستان) شروع نشده بود مشکل چندانی ایجاد نکرده است.

او ادامه داد: اما کرونا پیامد‌های شومی به دنبال داشته است. تغییر جهات نیاز مردم به سمت مواد بهداشتی شرایط بدی را در جامعه ایجاد کرد. فروش مواد بهداشتی الکل و ماسک یک بازار سیاه ایجاد کرد که خوشایند جامعه نبود و ثروت را به برخی افراد و گروه‌ها در جامعه رسانده که جالب نبود و در شکل نامناسبی اتفاق افتاد که از پیامد‌های این موضوع است.

او ادامه داد: کرونا علاوه بر این آثار اجتماعی و روانی دارد وقتی مشاغلی بیکار می‌شوند، روی اقتصاد تاثیر می‌گذارد و ممکن است خلاف اجتماعی و حتی نارضایتی سیاسی به دنبال داشته باشد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.