سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم نگران زلزله های ازگله نباشند

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت : زلزله‌های بزرگ‌تر از سه ریشتری که از دیشب (۱۳ تیر) تاکنون احساس شده همگی در خاک عراق رخ داده و مردم نباید نگرانی بابت تشدید فعالیت‌های لرزه‌ای "ازگله" داشته باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرهاد فروزی مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه با بیان اینکه دیشب (جمعه شب) حوالی ساعت ۲۳ و چهار دقیقه زلزله‌ای با بزرگی ۳.۵ ریشتر و ساعت ۱۴ دقیقه بامداد امروز (۱۴ تیر) زلزله‌ای با بزرگی چهار ریشتر در محدوده ازگله احساس شد، گفت : منشا هر دو زلزله در خاک عراق (عمق ۱۰ کیلومتری زمین) و در ۵۰ کیلومتری ازگله بوده است.

او گفت : حتی منشا لرزه‌های چند روز اخیر که در استان ایلام هم احساس شد در خاک عراق بوده است.

فروزی ادامه داد: این لرزه‌ها هیچ ارتباطی با منطقه‌ای که باعث زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری آبان سال ۱۳۹۶ شد ندارد و مردم نباید نگرانی بابت وقوع این زلزله‌ها داشته باشند.

مسئول شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه افزود: البته نباید فراموش کنیم اگرچه با گذشت بیش از دو سال روند فعالیت‌های لرزه‌ای و پس لرزه‌ها در منطقه ازگله کاهش یافته، اما این منطقه از گذشته تاکنون همواره لرزه‌خیز بوده و احتمال زلزله را دارد. به علاوه فعالیت‌های لرزه‌ای که گاهی رخ می‌دهد معمولا به صورت دائمی نیست و دوره‌های آرامش و فعالیت دارد.

فروزی گفت: از زمان زلزله بزرگ آبان سال ۱۳۹۶ تا پایان بهار امسال ۸۱۴۸ لرزه در گستره استان کرمانشاه داشتیم که عمده آن‌ها پس لرزه زلزله بزرگ ازگله بوده و پس از ازگله نیز بیشترین فعالیت لرزه‌ای را در منطقه سومار به صورت فوج لرزه داشتیم که سومار نیز از مناطق لرزه‌خیز محسوب می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.