سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد؛

کمبود ماسک در بازار رافع مسئولیت مردم برای استفاده از ماسک نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود ماسک در بازار رافع مسئولیت مردم برای استفاده از ماسک نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اگر چه در شرایط کنونی اوضاع ماسک نابه سامان است و با کمبود مواجه هستیم و کارخانجات در تأمین مواد اولیه با مشکل مواجه هستند، اما این مسئله رافع مسئولیت مردم برای استفاده از ماسک نیست.

او افزود: همه ما ضامن سلامت خود و اطرافیانمان هستیم لذا در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های استاندارد باید با تهیه ماسک‌های خانگی توصیه بهداشتی مهم و مؤثر استفاده همگانی از ماسک را رعایت کنیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه طرز تهیه ماسک‌های خانگی از شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها بار‌ها آموزش داده شده است اضافه کرد: حاکمیت نیز برای تأمین ماسک مورد نیاز مردم در تلاش است.

او ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی بزرگترین مصرف کننده ماسک است نه تأمین کننده آن و تنها نظارت بر توزیع عادلانه ماسک در بخش‌های مختلف بر عهده این مجموعه می‌باشد.

شیرانی گفت: با توجه به راه اندازی دستگاه‌های تولید ماسک در کشور با تأمین مواد اولیه آن ها، ماسک به اندازه کافی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او افزود: نوع ماسک مصرفی در درجه دوم اهمیت قرار دارد و مهم‌تر از نوع ماسک، استفاده همگانی از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.