سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین ممنوعیت فعالیت هوآوی در غرب را «فریبکاری سیاسی» دانست

وزارت امور خارجه چین ممنوعیت فعالیت هوآوی در برخی از کشور‌های غربی را فریبکاری سیاسی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد شرکت هوآوی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد ممنوعیت فعالیت شرکت هوآوی به «امنیت ملی» ربطی ندارد بلکه یک «فریبکاری سیاسی» است.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین مخالفت شدید خود را با تصمیم انگلیس مبنی بر ممنوعیت فعالیت هوآوی و حذف تجهیزات شبکه ۵ جی ساخت این شرکت چینی اعلام کرد و گفت: این اقدام انگلیس مربوط به سیاسی کردن مسائل تجاری و فناوری است نه امنیت ملی.

او همچنین اظهار کرد پکن هر اقدامی برای دفاع از منافع خود انجام خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا دیروز ضمن حمایت از اقدام بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مبنی بر ممنوعیت فعالیت شبکه‌های ۵ جی شرکت هوآوی در انگلیس گفته بود: «ما بسیاری از کشور‌ها را متقاعد کرده ایم و من خودم اکثر اوقات این کار را انجام داده ام که از هوآوی استفاده نکنیم، زیرا ما فکر می‌کنیم این کار خطر امنیتی بزرگی را برای ما به همراه دارد.»

دیروز سه شنبه، «اولیور داودن» وزیر دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس اعلام کرد این کشور مشارکت شرکت هوآوی در ساخت شبکه ۵G را از پایان سال جاری میلادی متوقف می‌کند.

بر این اساس، سرویس دهندگان تلفن همراه در انگلیس از خرید تجهیزات جدید نسل پنجم تلفن همراه متعلق به شرکت هوآوی از تاریخ ۳۱ دسامبر منع شده اند؛ همچنانکه سرویس دهندگان تلفن همراه در انگلیس می‌بایست تمامی کیت‌های نسل پنجم تلفن همراه را تا سال ۲۰۲۷ از شبکه‌های خود حذف کنند.

این اقدام دولت انگلیس پس از آن انجام شد که آمریکا هوآوی را به جاسوسی برای چین متهم کرد و تحریم‌هایی از سوی این کشور علیه این شرکت چینی به بهانه آنکه تهدیدی برای امنیت ملی است، اعمال شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.