انگلیس مشارکت هوآوی در ایجاد شبکه 5G را ممنوع کرد

انگلیس مشارکت شرکت چینی هوآوی برای ساخت شبکه نسل پنجم تلفن همراه را در این کشور ممنوع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، انگلیس مشارکت شرکت هوآوی در ساخت شبکه 5G را از پایان سال جاری میلادی متوقف می کند.

بر این اساس، سرویس دهندگان تلفن همراه در انگلیس از خرید تجهیزات جدید نسل پنجم تلفن همراه متعلق به شرکت هوآوی از تاریخ ۳۱ دسامبر منع شده اند؛ همچنانکه سرویس دهندگان تلفن همراه در انگلیس می‌بایست تمامی کیت‌های نسل پنجم تلفن همراه را تا سال ۲۰۲۷ از شبکه‌های خود حذف کنند.

«اولیور داودن» وزیر دیجتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس امروز در سخنانی این تصمیم دولت را در مجلس عوام اعلام کرد. این اقدام دولت انگلیس پس از آن انجام می‌شود که تحریم‌هایی از سوی آمریکا علیه این شرکت چینی به بهانه آنکه تهدیدی ملی را شکل داده است، اعمال شد.
وزیر دیجیتال انگلیس همچنین اذعان کرد این اقدام دسترسی به فناوری نسل پنجم را در کشور تا یک سال به تعویق خواهد انداخت.

او گفت: این یک تصمیم راحت نبوده؛ اما برای شبکه‌های مخابراتی، امنیت ملی و اقتصاد ما اقدامی مناسب است.

وی تصریح کرد نظر به اینکه تحریم‌های آمریکا تنها بر تجهیزات نسل آتی مربوط می‌شود، دولت انگلیس معتقد است که توجیهی امنیتی برای حذف تجهیزات نسل‌های دوم، سوم و چهارم خریداری شده از هوآوی نمی‌بیند.

گفتنی است روز گذشته مدیرعامل شرکت بی‌تی، بزرگترین شرکت مخابراتی انگلیس به دولت این کشور در خصوص ممنوع کردن فعالیت‌های شرکت چینی هوآوی در زمینه ساخت نسل پنجم شبکه تلفن همراه هشدار داده بود.

«فیلیپ جنسن» روز دوشنبه از دولت انگلیس خواست تا در زمینه ممنوع کردن شرکت چینی هوآوی از فعالیت در زمینه ساخت نسل پنجم تلفن همراه در این کشور اقدامی سریع صورت ندهد و گفت در صورتی که این مسأله به وقوع بپیوندد، می‌تواند موجب اختلال‌هایی و حتی مشکلات امنیتی گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار