هشدار مدیرعامل بزرگترین شرکت مخابراتی انگلیس در خصوص ممنوعیت فعالیت هوآوی

مدیر عامل بی تی، بزرگترین شرکت مخابراتی انگلیس به دولت این کشور در خصوص ممنوع کردن فعالیت‌های هوآوی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، مدیرعامل شرکت بی‌تی، بزرگترین شرکت مخابراتی انگلیس به دولت این کشور در خصوص ممنوع کردن فعالیت‌های شرکت چینی هوآوی در زمینه ساخت نسل پنجم شبکه تلفن همراه هشدار داد.

«فیلیپ جنسن» امروز دوشنبه از دولت انگلیس خواست تا در زمینه ممنوع کردن شرکت چینی هوآوی از فعالیت در زمینه ساخت نسل پنجم تلفن همراه در این کشور اقدامی سریع صورت ندهد و گفت در صورتی که این مسأله به وقوع بپیوندد، این اقدام می‌تواند موجب اختلال‌هایی و حتی مشکلات امنیتی گردد.

وی در مصاحبه با رادیو بی بی سی گفت: اگر شما به دنبال این هستید که اصلا هوآوی را (در کشور) نداشته باشید، ما می‌توانیم این اقدام را ظرف ۷ سال و یا ۵ سال به انجام برسانیم.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر حذف هوآوی از شبکه نسل پنجم تلفن همراه در انگلیس در کمتر از ۵ سال به وقوع بپیوندد، چه خطراتی در پی خواهد داشت، گفت: ما باید مطمئن شویم هر تغییر مسیری به خطرات بیشتر در مدت زمان کوتاه منجر نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر ما به موضعی برسیم که نیاز باشد کار‌ها خیلی سریع سریع اجرایی شود، در نتیجه شما در موقعیتی قرار گرفته اید که احتمالا سرویس ۲۴ میلیون کاربر تلفن‌های همراه «بی‌تی» به زیر سؤال و حتی قطعی می‌رود.

گفتنی است، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تصمیم دارد فعالیت‌های هواوی در زمینه نسل پنجم شبکه تلفن همراه را ممنوع کند؛ اقدامی که احتمالا به خشم پکن از این مسأله منجر خواهد شد.

در حالی که آمریکا با چین در زمینه‌های اقتصادی و فناوری در رقابت است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موفق شد تا نظر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس را که در ماه ژانویه تصمیم گرفته بود نقشی محدود به هوآوی در زمینه مشارکت در ساخت نسل پنجم تلفن همراه بدهد را معکوس کند.

قرار است شورای امنیت ملی انگلیس روز سه شنبه جلسه‌ای به ریاست جانسون در زمینه بحث و بررسی فعالیت‌های هوآوی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار