واکنش وزرای خارجه عربی و اروپایی به طرح الحاق: مخالف هرگونه تغییرات در مرز‌های ۱۹۶۷ هستیم

وزرای خارجه کشور‌های مصر، فرانسه، اردن و آلمان اعلام کردند با هرگونه طرح الحاق در مرز‌های ۱۹۶۷ مخالف هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، وزرای خارجه مصر، فرانسه، آلمان و اردن در واکنش به طرح صهیونیستی الحاق کرانه باختری اعلام کردند مخالف هرگونه تغییرات در مرز‌های سال ۱۹۶۷ هستند.

وزرای خارجه این کشور‌ها اعلام کردند کشورهایشان هرگونه الحاق سرزمین‌های فلسطینی را نمی‌پذیرند و تأکید کردند این اقدام، عواقب خطرناکی بر امنیت منطقه و ثبات آن دارد.

آن‌ها همچنین اعلام کردند هرگونه الحاق سرزمین‌های فلسطینی نقض قانون بین الملل محسوب می‌شود.

مواضع این کشور‌ها در نشستی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شد، اعلام گردید. در این نشست «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن، «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر، «جان ایو لودریان»، وزیر خارجه فرانسه و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به علاوه دبیرکل دستگاه امور خارجی اتحادیه اروپا حضور داشتند.

در این نشست تحولات مسأله فلسطین و اوضاع کنونی در خصوص روند صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان اعلام کردند طرح الحاق پیامد‌های خطرناکی بر امنیت منطقه و ثبات آن خواهد داشت.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو‌هایی که با بوریس جانسون، همتای انگلیسی خود داشته، اعلام کرده اسرائیل آماده برگزاری نشست بر اساس طرح صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

گفتگو‌ها میان نتانیاهو و بوریس جانسون پس از انتقاد نخست وزیر انگلیس از تصمیم رژیم صهیونیستی برای اعمال حاکمیت بر سرزمین‌های اشغالی صورت می‌گیرد.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرده مصر، عربستان و امارات پیامی را به اسرائیل فرستاده اند طرح الحاق با «بی تفاوتی» روبرو خواهد شد که معنی آن غیر مستقیم آن چراغ سبز به طرح ترامپ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار