سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از کپسول گیاهی برای ترک اعتیاد

امروز اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد ساخته محققان جهاد دانشگاهی رونمایی شد که مبتنی بر گیاهان دارویی بومی کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  به مناسبت چهلمین سالگرد جهاد دانشگاهی، اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد ساخته دست محققان جهاد دانشگاهی با حضور حمیدرضا طبیبی رئیس جهاد دانشگاهی و محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت صبح امروز ۱۵ مرداد ماه ۹۹ در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور رونمایی شد. این داروی گیاهی حاوی ۴۰۰ میلی گرم عصاره خشک استاندارد شده دانه گیاه تلخ بیان در هر کپسول خوراکی است که تاثیر فوق العاده‌ای در کاهش شدت علائم ترک اعتیاد دارد.

رضا غفارزادگان، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی در این مراسم با بیان اینکه بر اساس آخرین امار، ۳ میلیون نفر درگیر اعتیاد هستند، اظهار کرد: دارو‌های شیمیایی که برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد، وابستگی‌آور و ممکن است برای افراد مشکلات گوارشی به وجود آورد.

او  افزود: بر این اساس در صدد برآمدیم با استفاده از گیاهان دارویی بومی کشور داروی گیاهی ترک اعتیاد را تولید کنیم.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: این داروی گیاهی در محیط آزمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفته است و علاوه بر آن این دارو در محیط آزمایشگاهی مورد تست و ارزیابی قرار گرفته که نتایج خوبی به همراه داشته است و بعد از این ارزیابی‌ها وارد کارآزمایی‌های بالینی شدیم.

غفارزادگان اضافه کرد: صفر تا صد فرمولاسیون این کپسول گیاهی برای ترک اعتیاد را در این پژوهشکده بدست آوردیم و توانستیم آن را با حمایت سازمان غذاودارو وارد بازار کنیم و همچنین این دارو مجوز‌های لازم را اخذ کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غلامرضا شاهسونی
۰۰:۵۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام
خبری خوب بود لطف کنید بفرمایید ازکجا کدام عطاری باید تهیه کرد
فاطمه باقریان
۲۰:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام
خبر خوشحال کننده و نوید بخشی بود.
از کجا می شود این دارو را تهیه نمود