سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز کرونا

قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی همچنان قرمز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرهمند قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مشهد و استان خراسان رضوی در چندمین هفته متوالی همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار داد، گفت: الزامی شدن استفاده از ماسک موجب کاهش قابل توجه آمار بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا شده است.
 
او افزود: خوشبختانه در روز‌های اخیر آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی کاهش قابل توجهی داشته و در کنار آن افزایش بهبودی این نوع بیماران را هم داشته‌ایم.
 
قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استفاده از ماسک که از ۱۵ تیر الزامی شد، کاهش چشمگیری در آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها در این روز‌ها و نیز افزایش بهبودی‌ها داشته که باید ادامه یابد و مردم نباید همانند پایان موج اول احساس کنند کرونا تمام شده است، زیرا اگر چنین تصوری بکنند دوباره دچار غفلت می‌شویم و موج سوم از راه می‌رسد.

برگزاری عزاداری‌های محرم در فضای باز منعی ندارد

فرهمند بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) برای حفظ سلامت مردم در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و هیئت‌ها که فضای مسقف دارد، ممنوع است. در فضای باز هم که بدون مانع اعلام شده، اگر وضعیت نامساعد باشد، در این فضا هم نباید برگزار شود.
 
او تصریح کرد: در چنین شرایطی بهتر است به توصیه معاون بهداشت وزارت بهداشت که اعلام کرد «هر خانه، یک هیئت» عمل و با نصب پرچم عزای امام حسین (ع) بر سر در منازل، عزاداری خانوادگی را جایگزین عزاداری عمومی کنیم.
 
قائم مقام معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که برگزاری عزاداری حسینی در فضای باز هم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بدون توزیع نذری باشد و به‌جای آب سردکن هم آب معدنی در اختیار عزاداران قرار گیرد، تأکید کرد: در شب‌های پرفضیلت قدر این برنامه در اکثر نقاط شهر به‌خوبی اجرا شد، اما متأسفانه در برخی مناطق به علت بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی دچار مشکل شدیم و توصیه ما این است که در ایام محرم و صفر عزاداران حسینی تمامی نکات بهداشتی را رعایت کنند.
 
فرهمند اظهار کرد: توصیه دیگر به مردم این است که بخشی از برنامه‌های عزاداری محرم مانند زنجیرزنی‌هایی را که با زنجیر مشترک بوده در فضای کرونایی فعلی که آسیب‌زاست اجرا نکنند و برنامه دیگری را جایگزین آن کنند تا سلامت خودشان و دیگران را به خطر نیندازند.
بیشتربخوانید

 
کاهش بستری‌ها در بیمارستان‌های مشهد
 
حمیدرضا رحیمی مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم باید برای خروج مشهد و خراسان رضوی از وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، به استفاده صحیح از ماسک بهداشتی و رعایت دقیق و کامل دستورهای بهداشتی ادامه دهند.
 
او افزود: ظرف چند روز اخیر تعداد بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان‌های مشهد کاهش یافته است.
 
 مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: البته این کاهش به هیچ وجه نشانگر کاهش خطر ابتلای شهروندان در مشهد و خراسان رضوی به ویروس کرونا و شیب نزولی وضعیت قرمز نیست.
 
رحیمی بیان کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در مشهد و خراسان رضوی همچنان قرمز است بنابراین همگان باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک بهداشتی هوشیارتر از گذشته باشند و در این خصوص با حساسیت رفتار کنند.
 
او تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از ماسک بهداشتی تاثیر زیادی بر مهار انتقال ویروس کرونا و کاهش بیماران کووید ۱۹ دارد بنابراین از عموم مردم عاجزانه تقاضا داریم که دستورهای بهداشتی را همچنان با دقت و حساسیت تمام رعایت کنند.
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: گرچه بیش از ۶۰ درصد مردم استان از ماسک بهداشتی استفاده می‌کنند، اما این میزان باید به ۱۰۰ درصد جمعیت برسد.
 
 
بیمارستان قائم (عج) مشهد درحال تبدیل شدن به وضعیت عادی
 
دکتر خداپرست مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد نیز درباره وضعیت بستری‌ها در این بیمارستان گفت: تمامی بخش‌های کرونایی این مرکز به جز بخش مغز و اعصاب تا آخر هفته جاری پاک می‌شود و بیماران کرونایی این مرکز درمانی هم به بیمارستان امام رضا (ع) منتقل می‌شوند.
 
او افزود: با توجه به تصمیم ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا، این مرکز درمانی در حال تبدیل شدن به وضعیت عادی است، هرچند کرونا موجب نشده که در این دوره بحرانی فقط این گروه از بیماران دیده شوند و خدمات درمانی به دیگر بیماران ارائه نشود.
 
مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی قائم (عج) مشهد ادامه داد: خدمات درمانی به بیماران غیرکرونایی در بیمارستان قائم (عج) از ابتدای شیوع ویروس کرونا بی‌نقص در حال انجام بوده و هست و این موضوع تحت تاثیر بیماران کرونایی قرار نگرفته است.
 
انتهای پیام//ز.ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.