سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بزرگترین تایپوگرافی روی دیوار شهر جهانی

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر یزد از اجرای بزرگترین تایپوگرافی بر روی دیواری به متراژ ۶۵٠ متر مربع در شهر جهانی یزد خبر داد.

سید علیرضا رسولی، سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: به منظور زیبا سازی شهر و جذابیت و شادابی محیط، این تایپوگرافی روی حاشیه میدان جانباز با نقاشی و چیدمان زیبای حروف در حال انجام است.

او افزود: تایپوگرافی تکنیکی در گرافیک است که با ورود صنعت چاپ برای تلطیف کردن کلمات چاپی که خشک به نظر می‌رسیدند، حرکاتی را در بخش‌هایی از لغات ایجاد کرده و آن‌ها را برجسته می‌کرد.

رسولی ادامه داد: این هنر زیبا با نقش بندی و چیدمان حروف روی دیوار، فضای بصری زیبایی از نقاشی و طراحی ایجاد کرده و چهره شهر را زیباتر می‌کند.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای اظهار داشت: با توجه به اهمیت زیبایی شهر و جلوه بخشیدن به سیمای بصری، از جمله دیوارها، سازمان با بهره گیری از خلاقیت و هنر هنرمندان بومی شهر یزد و با اجرای طراحی‌های شکیل از حروف بر روی دیوارها، علاوه بر کاهش تکرار و یکنواختی، چهره‌ای زیباتر و هنری‌تر به شهر جهانی یزد می‌بخشد.

انتهای پیام/ غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.