سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگ‌ترین کارخانه دوچرخه‌سازی غرب آسیا پا در رکاب تولید گذاشت/ دستان تلاشگر، فعالیت را به کارخانه برگرداند

در کارخانه آساک دوچرخ قوچان ۳۲ نوع دوچرخه تولید می شود که در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش می رسند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فعالیت کارخانه آساک دوچرخ قوچان از سال ۱۳۷۶ در حومه شهر قوچان و در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار با زیربنای چهار هکتار و هم‌چنین اشتغال ۱۹۲ نفر آغاز شد.

کارخانه آساک دوچرخ قوچان یکی از کارخانه‌های تولید دوچرخه است که تا پیش از این به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید غرب آسیا از آن یاد می‌شد، اما متأسفانه این کارخانه در سال ۱۳۸۳ و پس از واگذاری به بخش خصوصی ناگهان چرخ تولید آن با توقف همراه شد. 
 
او با اشاره به  بدهی کارخانه آساک دوچرخ می‌افزاید: بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فقط بدهی کارگری داشت و ۲۰۰ نفر کارگر در آستانه اخراج قرار گرفتند، همچنین بدهی این کارخانه بدهی‌های بانکی بود که از بانک وام گرفته شده، اما در کارخانه هزینه نشد.
 
قلیچی سرپرست کارخانه آساک دوچرخ قوچان می‌گوید: کارخانه آساک دوچرخ قوچان در سال ۱۳۶۲ برای شروع فروش سهام اقدام کرد که قرار بود در مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان در سال ۳۰۰ هزار دوچرخه تولید شود، در آن زمان ۲۲۰ کارگر مستقیما در این کارخانه مشغول به کار بودند.

اما علت ورشکستگی این کارخانه که ماهانه بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه تولید داشت، چه بود؟

سرپرست کارخانه آساک دوچرخ قوچان ادامه می‌دهد: تمام مشکلات این کارخانه به سوء مدیریت مربوط است.
بیشتربخوانید

یک کارگر در این کارخانه می‌گوید: ما چند ماه بدون گرفتن حقوق کار کردیم و حتی دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی مان هم تمدید نشد.

حالا بدهی کارگران از یک طرف و طلبی که بانک به این کارخانه داشت مشکل را چندین برابر کرده بود. یکی از دلایل دیگر هم، واردات بی رویه‌ای بود که ترمز چرخ‌های تولید این کارخانه را کشید.

این حکایت تنها کارخانه تولید دوچرخه در شهرستان قوچان است که قرار شد به مزایده برود تا پول طلبکاران آن پرداخت شود.


دستگاه قضایی برای حل مشکلات کارخانه آساک دوچرخه قوچان وارد عمل می‌شود

تصمیم به تغییر تیم مدیریت جدید و مالک کارخانه گرفته می‌شود و مسئولان شهرستان با کمک دستگاه قضایی برای حل مشکل آن وارد عمل شدند.

حسین ولیدخت دادستان قوچان می‌گوید: ما توانستیم ۹ ماه حقوق‌های معوق کارگران را در این یک ماه پرداخت کنیم.

بیشتربخوانید



حالا جرقه‌های امید و دستان تلاشگر، کار و فعالیت را به این کارخانه برگرداند. اینجا مهندسان و متخصصان انواع دوچرخه در سایز‌های مختلف طراحی و تولید می‌کنند.

یونس ضیایی مدیر تولید کارخانه آساک دوچرخ قوچان می‌گوید: در حال حاضر در این کارخانه ۱۷ خط فعال مشغول به کار هستند.

بیچرانلو مدیریت کنترل کیفیت می‌گوید: تمامی پارامتر‌ها که از لحاظ استاندارد باید لحاظ شود، رعایت می‌شود.

با راه اندازی مجدد کارخانه آساک دوچرخ قوچان ظرفیت تولید دوبرابر شده است

با راه اندازی مجدد کارخانه آساک دوچرخ قوچان ظرفیت تولید دوبرابر شده و نیاز دوچرخه در بازار داخلی کشور تامین شده است، همچنین در این کارخانه زمینه صادرات هم فراهم است.

قلیچی سرپرست کارخانه آساک دوچرخ قوچان با اشاره به اینکه ما توانایی صادرات به تمامی کشور‌ها را داریم، می‌گوید: در این یک ماه ۳ هزار دوچرخه پیش فروش داریم، همچنین ما در سال ۳۰۰هزار دوچرخه می‌توانیم تولید کنیم.

او می‌افزاید: در حال حاضر در این واحد تولیدی ۳۲ نوع دوچرخه در رنج قیمتی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تولید می‌شود که در بازار‌های داخلی و خارجی به فروش می‌رسد.

سرپرست کارخانه آساک دوچرخ قوچان ادامه می‌دهد: قرار است به زودی خط تولید موتور برقی در این کارخانه راه اندازی شود. همچنین بالغ بر ۶۰۰ نفر نیرو در سه شیفت کاری مشغول به کار می‌شوند.

کارشناسان و مدیران این واحد تولیدی می‌گویند در صورت تامین مواد اولیه و تثبیت دستورالعمل‌ها امکان افزایش ظرفیت در تولید و صادرات ۵۰ میلیون دلاری فراهم می‌شود.

گزارشگر:زهراقره‌ای

انتهای پیام//ز. ق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
تبریک میگویم به کارکنان و کارگران و صاحبان شرکت به امید صادرات بین المللی این شرکت
وفایی
۲۱:۲۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خدا رو شکر .فقط کاش دوباره تعطیل نشه
شهرخانی
۰۲:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خدا رو شکر
رسول
۲۲:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تو رو خدا دوتا مدیر درست بزارین واسه این کار خانه ها تا دو روز دیگه دوباره نگن اختلاس کردن کار خونه تعطیل شده و بد بخت کار گرها بی کار و چند ماه حقوق نگرفته بعد هم دوباره رور از نو روزی از نو.
مهدی
۲۰:۲۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
به امید پیشرفت هرچه بیشتر این شرکت
ناشناس
۲۰:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
الحمدالله
اینشالله همیشه خبرهای خوش اقتصادی باشه
اینشالله جاده ای هم برای دوچرخه سوارها
شهرداری ها در نظر بگیرند تا
با خیال راحت ملت بتوانند دوچرخه سواری کنند و
برای مدتی از موبایل که خطرناک برای سلامتی و روح شان است
دور شوند
انگلیس روباه ی مکار میگه
بی خبری
خوش خبری است
بعد میخواهند با اخبار منفی باعث
بیماری روانی و افسردگی و ناامیدی جوانان شوند
شاهرخ
۱۹:۵۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دوچرخه های تولیدی این کارخانه خیلی باکیفیت هستشمن 15 ساله یکی دارم.موفق باشند.
قوچان
۱۹:۳۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
برای ما که ساکن قوچانیم خبر خوشحال کننده ای بود
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
نمایندگی درتهران وکلیه نقاط وقیمت منصفانه می تواند جهت تولید افزایش دهد
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
پیشفروش هم داره برای سال ۱۴۰۰؟
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
جلو ورود بی رویه لوازم خانگی و دوچرخه و موارد دیگر را بگیرید
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
تشکر
محسن نظریذ
۱۳:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام قیمت محصولات را اعلام کنید که مردم به تواندخریدنماید
محمد۳۱۵
۱۳:۲۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باید یه فکر اساسی کرد برای اینگونه واگزاری ها خصوصی میکنن بعد میاد شرکت و ورشکسته میکنن که فقط واردات باشه اونم دست خودشون نه کارگری هست نا مالیاتی وووو
یا باید دولتی بمونه یا هم دولت سهیم باشه اونم سهم بیشتر و خصوصی یا باید به همون مردم شهر بگن سهام دار اون شرکت بشن و شرکت مردمی بشه
حمزه ازگیلان
۱۳:۱۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
باتوکل به خدا ومساعدت مسئولین دلسوز انشا الله شاهد باز شدن همه کارگاههای خرد و کلان خواهیم بود به کوری چشم بدخواهان داخلی و خارجی.
بلبل
۱۲:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
قیمت دوچرخه بالاست .....امیدوارم شبیه ایران خودرو وسایپا نشن پراید 2500000 شده 140000000 ....متاسفم
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
درود بر تولیدتان ، فقط خودتان بسازید ، تحقیق کنید و بهتر بسازید فقط بسازید و کارخانه را خاموش نکنید
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
درود بر تولیدتان ، فقط خودتان بسازید ، تحقیق کنید و بهتر بسازید فقط بسازید و کارخانه را خاموش نکنید
علی
۱۱:۴۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خدایا ببین این مدیران لایق مملکتو به چه روز انداختن
تنها راه چاره کشور حمایت تمام از تولید است
ناشناس
۱۱:۲۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
پراید جدید وارد شد ولی به شکل دوچرخه
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دوچرخه باید در کلیه شهرها نهادینه شود این کار بخصوص در شهرهای کوچک انجام شود دیده شده شهری که کمتر از 300 هزار نفر جمعیت بیشتر نداشته اتوبوس واحد گذاشته اند(البته برای مسیر های دور یا روستا بد نیست).من یادم نمیره بچه که بودم در شهری کوچک حدود 45 سال پیش کارگران یا حتی افراد معمولی سرکار با دوچرخه هندی میرفتن ولی متاشفانه بعد از تخصیص تاکسی و اتوبوس استفاده از دوچرخه با کرایه های ارزان به فراموشی سپرده میشود
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
دوچرخه های حرفه ی هم تولید کنید نه فقط دوچرخه های معمولی
بنده مرید
۱۰:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خدا رو شکر...
بنده مرید
۱۰:۵۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
خدا رو شکر...
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مثل اينكه تو دوچرخه تحريم نيستيم
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
مهمترين قسمت دوچرخه بلبرينگ و زنجيرشه كه بايد كمترين اصطكاك ممكن رو داشته باشن تا اتلاف انرژي دوچرخه سوار بيچاره حداقل باشه