سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجازات عاملین توهین به تکیه معاون الملک

رئیس کانون مداحان استان کرمانشاه ضمن انتقاد شدید از اتفاقات صورت گرفته در تکیه معاون الملک، گفت : عاملین اقدام شنیع تکیه معاون الملک باید به اشد مجازات برسند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یزدان ناصری رئیس کانون مداحان استان کرمانشاه گفت : تکیه‌ی معاون الملک یکی از نماد‌های دینی با قدمت بیش از یک قرن مکانی برای موعظه و عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله علیه السلام و یاران با وفایش در شهر و استان کرمانشاه است.

او گفت : این تکیه با فضا‌های مختلف مذهبی از قبیل حسینیه، عباسیه و زینبیه بیان‌گر روح حماسی و دینی مردم ولایت‌مدار کرمانشاه از زمان‌های قدیم بوده و این مکان مقدس علاوه بر برگزاری مراسم مذهبی، محل مراجعه‌ی مردم و حل اختلافات بوده است.

رئیس کانون مداحان استان کرمانشاه با اشاره به ساخت کلیپی با محتوای مبتذل در محل تکیه معاون الملک که یقیناً از مصادیق اشاعه‌ی فحشاء است، افزود: قطعاً این کار‌ها بدون غرض نیست و سازندگان این کلیپ‌ها ملیت، هویت و دین‌مداری مردم کشور، استان و شهر ما را هدف گرفته‌اند.

او ادامه داد: ضبط چنین تصاویری در مکانی که بنام زینبیه و عباسیه که در و دیوار آن منقش به تصاویر و نقاشی‌هایی که نمایانگر وقایع جانسوز روز عاشور است و محل گریه و صدای هزاران دل عاشق بوده قطعاً دل امام زمان (عج) و همه دوستان آل الله را به درد آورده است.

ناصری گفت: فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در مردم غیور این خطه نهادینه شده و نمونه‌ی بارز آن تقدیم حدود ۱۰ هزار شهید و هزاران آزاده و جانباز در طول سال‌های انقلاب اسلامی است.

او با اشاره به نقش مهم زنان در وقایع حساس و بزنگاه‌های تاریخی انقلاب اسلامی استان کرمانشاه، گفت: بیشترین تعداد زن شهیده را استان کرمانشاه با حدود یک هزار شهیده در کل کشور دارد.

خواهران و دختران کرمانشاهی نماد حجاب و عفت هستند

این مداح اهل بیت گفت: بانو فرنگیس حیدرپور اهل گیلان‌غرب دومین شهر مقاوم کشور است، این بانوی کرمانشاهی به بی‌بی‌حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) تأسی کرده و پیرو نهضت عاشورا است؛ که در سن ۱۸ سالگی و پس از شهادت برادر و پدرش با ۲ سرباز بعثی مواجه می‌شود و یکی از آنان را کشته و دیگری را با تمام تجهیزات نظامی به اسارت درمی‌آورد این بانو نمونه‌ی یک دختر و یک زن کرمانشاهی است.

او ادامه داد: این فرهنگ انقلابی منبعث از انقلاب خونین امام حسین (سلام‌الله‌علیه) و رهبری‌های امام‌خمینی و امام‌خامنه‌ای است و فرهنگی با این قدمت و این عمق با این حرکات سخیف قطعاً ملوث نخواهد شد.

ناصری بار دیگر با اشاره به کلیپ مستهجن ضبط شده در محوطه تکیه معاون الملک، ادامه داد: دشمنان فرهنگ ملی و اسلامی ما با این حرکات مذبوحانه سعی دارند بر چهره‌ی نورانی فرهنگ حسینی و عاشورایی ملت چنگ بزنند و به زعم خودشان این روحیه را از بین ببرند که به قول حافظ علیه‌الرحمه باید گفت؛‌ای مگس عرصه‌ی سیمرغ نه جولان‌گه توست، عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.

او افزود: سال‌های مدیدی است که رهبر معظم انقلاب به مردم و مسؤولین در مورد تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی مکرراً هشدار داده‌اند، که متأسفانه در برخی دوره‌ها توسط برخی مسؤولین این هشدار‌ها جدی گرفته نشده است .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.