سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح زمستانه راهداری در سیستان و بلوچستان آغاز شد

با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و دستگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای این استان آغاز و تا ۲۵ اسفند ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،منصور بیجارمعاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: با توجه به بروز پدیده‌های متنوع طبیعی در این استان متاثر از اختلاف دما خدمات دهی دستگاه‌های امدادرسان همواره با مشکلات زیادی روبه رو است.

منصور بیجار با قدردانی از راهداران و دستگاه‌های امدادرسان اظهارداشت: راهداران با داشتن روحیه بسیجی به طور شبانه روز به منظور فراهم آوردن آرامش مردم در سطح جاده‌های استان در تلاشند و عظمت کار آنان در جاده‌های کوهستانی و سختگذر به وضوح بیشتری دیده می‌شود.

او زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان را یکی از چالش‌های اصلی حوزه عمرانی این استان عنوان کرد و افزود: هم‌اینک نسبت بزرگراره به راه اصلی در این استان ۱۸ درصد بوده این درحالیست که این شاخص در کشور ۷۰ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این آیین از آمادگی ۳۰ تیم ثابت و سیار راهداری استان با بکارگیری ۱۹۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در طرح راهداری زمستانه سالجاری خبر داد.

ایوب کرد، اظهارداشت: ۳۳۸ راهدار در این طرح به منظور روان سازی ترافیک، اطمینان از تردد ایمن رانندگان و مسافران و امدادرسانی در صورت لزوم مشارکت خواهند داشت.

او طول راه‌های تحت پوشش برای طرح زمستانه در سیستان و بلوچستان را بیش از ۱۱ هزار کیلومتر ذکر کرد و افزود: ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، ارتقای توانمندی و حفظ آمادگی نیرو‌های راهداری، مراقبت از راه‌ها، ابنیه و تاسیسات موجود در محور‌های ارتباطی از اهداف اجرای طرح راهداری زمستانی محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از تجهیز ۱۶ راهدار خانه استان برای خدمات رسانی به مسافران خبر داد و گفت: برای جلوگیری از مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی، ۵۰۰ تن نمک و شن برای زمستان امسال تهیه شده است.

کرد گشت زنی مداوم در تمامی محور‌های حوزه استحفاظی برای رفع مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی و یخبندان، استقرار تیم‌ها با تجهیزات کامل در فواصل مشخص در جاده برای بازگشایی محور‌ها در صورت مسدود شدن و امدادرسانی به مسافران را از مهمترین برنامه‌ها در قالب طرح راهداری زمستانی عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.