سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکسی‌های بی‌سیم قم به کارت‌خوان مجهز می شوند

سرپرست سازمان تاکسیرانی قم از تجهیز تاکسی‌های بی‌سیم به دستگاه کارت‌خوان به علت گردش مالی و کرایه‌های قابل‌توجه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  علی نیک،سرپرست سازمان تاکسیرانی قم به لزوم پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها اشاره  و اظهار کرد: یکی از مشکلات شهروندان در پرداخت کرایه نقدی نداشتن پول خرد و رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در جابه‌جایی کرایه است.

او تجهیز بیش از دو هزار ۵۰۰ تاکسی به سیستم بارکد خوان را تحولی در پرداخت الکترونیک کرایه‌ها دانست و تصریح کرد: تا پایان سال همه تاکسی‌ها به سیستم بارکد خوان تجهیز می‌شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: تاکسی‌های بی‌سیم به علت قابل‌توجه بودن کرایه آن‌ها امکان استفاده از بارکد خوان و نرم‌افزار قمیار را ندارند و به دستگاه کارت‌خوان مجهز می‌شوند.

او استفاده گسترده از بارکدخوان و دستگاه کارت‌خوان در تاکسی‌های بی‌سیم و گردشی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و عنوان کرد: نیازمند همکاری همه خانواده تاکسیرانی در تشویق شهروندان و کاهش پرداخت نقدی در تاکسی‌ها هستیم.

نیک، شیوع ویروس کرونا را عامل تسریع و تشویق شهروندان در پرداخت الکترونیک در تاکسی‌ها دانست و گفت: شهروندان برای رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی و کاهش تنش در پرداخت‌های نقدی می‌توانند با نصب اپلیکیشن قمیار بدون استفاده از پول نقد کرایه‌های تاکسی‌ها را پرداخت کند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.