سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات دریافت مجوز دستگاه‌های استخراج رمز ارز در هرمزگان اعلام شد

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: آخرین مهلت خود اظهاری دستگاه‌های استخراج رمز ارز در این استان تا پنجم بهمن ماه امسال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، زینب رضائی رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در خصوص وضعیت دارندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز و چگونگی کسب مجوز، اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل اجرایی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره نگهداری و استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز و براساس ابلاغ وزارت صمت، فرایند خوداظهاری و پرداخت حقوق و عوارض دولتی دستگاه‌های استخراج رمز ارز در سامانه بهین‌یاب فعال شده‌است.

او اضافه کرد: دارندگان دستگاه‌های ماینر مکلف هستند نسبت به ثبت مشخصات هویتی خود به همراه تعداد، نوع، مشخصات فنی، مدل و شماره سریال دستگاه‌ها (درصورت وجود و قابلیت احراز شماره سریال) اقدام کرده و حقوق و عوارض دولتی مربوط را حداکثر تا تاریخ پنجم بهمن ماه پرداخت کنند.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان تاکید کرد: با توجه به ضوابط موجود، صدورجواز تاسیس رمزارز در محل‌های مجاز شامل شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و نیروگاه‌ها امکان‌پذیر است.

رضایی با اشاره به ممنوعیت به‌کارگیری و نگهداری دستگاه‌های ماینر در مراکز فاقد مجوز عنوان کرد: دارندگان دستگاه‌هایی که مجوز ندارند نیز می‌توانند حداکثر تا تاریخ پنجم اسفندماه ۹۹ نسبت به تعیین تکلیف دستگاه‌های خود به‌یکی از روش‌های در نظر گرفته شده اقدام کنند.

او افزود: روش اول دریافت جواز تأسیس برای فعالیت استخراج رمز ارز در سامانه بهین‌یاب و استفاده از دستگاه‌ها در محل‌های مجاز پس از دریافت پروانه بهره‌برداری در داخل کشور و یا مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: شیوه دوم امکان واگذاری دستگاه‌ها به افراد دارای مجوز در سامانه و بارگذاری مستندات مربوط در سامانه و راهکار سوم صادرات دستگاه‌ها به خارج از کشور و بارگذاری اسناد و مستندات مربوط در سامانه است.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.