سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید استاندار قزوین از مجتمع گوشت زیاران

استاندار قزوین به همراه جمعی ا زمدیران از مجتمع گوشت زیاران در آبیک بازدید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در حاشیه بازدید از مجتمع دامی و تولید گوشت زیاران در آبیک، گفت: فعالیت واحد‌های دامی نقش مهمی در کمک به تامین امنیت غذایی جامعه دارد و سیاست اصلی دولت تقویت تولید و پشتیبانی از این بخش است.

استاندار با بیان اینکه استان قزوین در تولید و تأمین گوشت سفید و قرمز دارای نقش ملی است، تأکید کرد: با برنامه ریزی مناسب باید ظرفیت پرورش دام و تولید گوشت در مجتمع زیاران افزایش یابد و این واحد به جایگاه اصلی خود در تأمین گوشت کشور بازگردد.

جمالی پور اظهار داشت: فعالیت مجتمع‌های دامی و کشتارگاهی باید به شکلی باشد که منافع دامداران خردتر نیز تأمین شود تا به زنجیره تولید آسیب وارد نشود.

استاندار همچنین با اشاره به اظهارات مدیرعامل این مجتمع در خصوص قرارگیری آن در فهرست واحد‌های آلاینده، گفت: قرارگیری واحد‌ها در این فهرست مطابق با قانون و ضوابط است و عوارض و مالیات‌های اضافی که به این واحد‌ها تعلق می‌گیرد، قانونی است.

استاندار در ادامه بر حل مسائل و مشکلات مجتمع گوشت زیاران از سوی دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و در این خصوص قول پیگیری و مساعدت داد.

مجتمع گوشت زیاران درفضایی به مساحت ۲۴۲ هکتار قادر به پرورش در هر دوره سه ماه ۱۰۰ هزار راس و سالانه ۴۰۰ راس دام سبک و هر دوره چهارماه ۳۰ هزار راس و سالانه ۹۰ هزارس دام سنگین است.

در این کشتارگاه در یک شیفت ۶۵۰ راس گاو و ۱۵۰۰ راس گوساله کشتار و سالانه ۲۱ هزار تن گوشت بسته بندی می‌شود.

در حال حاضر ۱۸۰ نفر در این مجتمع مشغول کار هستند در صورت تکمیل ظرفیت این تعداد به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

همچنین ظرفیت خوارک دام ۴۵ تن در ساعت کنسانتره دامی و ۷۰ تن به صورت تی ام ار و ظرفیت نگهداری سیلو‌ها ۲۰ هزار تن غله و امکان پرک کردن غلات با ظرفیت ۳۰ تن در ساعت را دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.