سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

رفع مشکل قطعی آب روستای شیرخند تا فروردین ۱۴۰۰

مشکل قطعی آب روستای شیرخند زیرکوه با تجهیز مجتمع آبرسانی کبودان تا فروردین ۱۴۰۰ برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اهالی روستای شیرخند شهرستان زیرکوه مدتی است با قطعی مکرر آب مواجه هستند.

اهالی این روستا از کم توجهی مسئولان مربوطه در این زمینه گلایه مندند و می‌گویند با وجود سرمای زمستان و بیماری کرونا، تاکنون برای رفع این مشکل اقدامی صورت نگرفته است.

در پی ارسال پیامک اهالی روستا، خبرنگار گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را بررسی کرد.

یکی از اهالی روستای شیرخند گفت: دلیل قطعی آب این منطقه، ترکیدگی لوله در ابتدای روستا است که با ۱۲۲ (اتفاقات آب) تماس گرفتیم، اما پاسخگو نبودند!

او افزود: روستای شیرخند شهرستان زیرکوه بیش از ۲۹۴ نفر جمعیت دارد و با وجود داشتن قنات، برداشت آب از آن سخت است و با کمبود آب روبرو هستیم.

اما دهیار روستای شیرخند می گوید: ترکیدگی لوله به موقع گزارش و مشکل رفع شد، اما دلیل اصلی این قطعی، نحوه جیره بندی آب در روستا است.

او در ادامه افزود: قطعی آب با توجه به جیره بندی در تابستان ۸ و در زمستان ۴ ساعت در شبانه روز است.

کمبود آب مجتمع کبودان با حفر چاه جدید رفع می‌شود

آبرسانی به روستای شیرخند زیرکوه هم اکنون از طریق مجتمع آبرسانی کبودان انجام می‌شود که به گفته غلامحسینی مدیر امور آب و فاضلاب این شهرستان دبی آب این مجتمع ۲۰ لیتر بر ثانیه است که ۱۷ روستای مجاور با آن آبرسانی می‌شوند.

او افزود: با توجه به جمعیت روستا ورودی آب مجتمع به مخزن شیرخند ۴ و نیم لیتر بر ثانیه است که در طول شبانه روز موتور پمپ این روستا ۶ ساعت روشن می‌شود.


بیشتر بخوانید


غلامحسینی ادامه داد: برای مجتمع آبرسانی کبودان با کمبود آب مواجه هستیم که در این زمینه چاه جدید حفر شده و در مرحله ورود به مدار تجهیز است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زیرکوه گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال یا فروردین ۱۴۰۰ چاه جدید را وارد مدار کنیم تا کمبود آب اهالی روستا‌های مجاور مجتمع کبودان برطرف شود.

انتهای پیام/ ر ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.