سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تعریف چارت سازمانی برای اداره شورای شهر یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: تعریف چارت سازمانی برای تقویت شورا از لحاظ کارشناسی و علمی ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی سفید، رئیس شورای شهر یزد در جلسه علنی شورا گفت: بسیاری از ضعف‌های کنونی در حوزه عملکرد شورا به دلیل نبود کارشناسان مرتبط در حوزه‌های مختلف است و علاوه بر حوزه پشتیبانی باید ا از لحاظ کارشناسی نیز این نهاد مردمی تقویت شود.

او افزود: همچنین انتقال و جذب نیرو‌ها در داخل شورا باید زیر نظر اعضای شورا و با موافقت آن‌ها انجام شود.

حمید رضا قمی عضو شورای شهر یزد با تأکید بر اینکه تشکیل چارت سازمانی در شورا مانعی برای ارتباط مردم و نمایندگان شورا نیست و بلکه تسهیل کننده این ارتباط است، گفت: این چارت انتقال بازخورد جامعه به تصمیمات نمایندگان شورا و ارتباط با جامعه ذی نفع را تسهیل می‌کند.

او افزود: همچنین در بسیاری از موارد نمایندگان شورا دانش کافی در حوزه‌های مختلف حقوقی به ویژه در زمینه تصویب لوایح را ندارند و لازم است از دانش کارشناسان مرتبط بهره ببرند.

قمی ادامه داد: در حال حاضر نیز با توجه به گستردگی حوزه فعالیت کمیسیون‌های مختلف شورا، استفاده از دانش کارشناسان مرتبط از طریق انعقاد قرارداد‌های برون سپاری انجام می‌شود، اما بهتر است این امر با نظارت نهاد شورا و بر اساس یک الگوی مشخص انجام شود.

فربهی سازمان‌ها آفتی برای عملکرد کیفی آن‌ها

محسن عباسی هرفته دیگر عضو شورای شهر در این باره گفت: بسیاری از سازمان‌ها در ابتدا بر اساس طرح‌ها و ایده‌های خوبی شکل می گیرند، اما در عمل توفیق لازم را ندارند.

او با تأکید بر ضرورت تشکیل یک سازمان علمی برای عملکرد بهتر شورای شهر گفت: برای جلوگیری از فربهی این چارت سازمانی لازم است بر اساس یک نگاه متعادلانه این چارت باز تعریف و اصلاح شود.

عباسی ادامه داد: چنین نگاه متعادلانه‌ای علاوه بر جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای تشکیل سازمان، امکان عملکرد بهتر را برای این نهاد مردمی فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.