سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان بهسازی ۷۲۸۴ مسکن آسیب‌دیده از حوادث در فارس

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از اتمام بهسازی ۷۲۸۴ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب‌دیده استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطاالله زمانی با گرامیداشت چهل و دومین فجر انقلاب، گفت: واحد‌های مسکونی بهسازی شده در جریان حوادث مختلف آسیب دیده بود و با استفاده از آورده متقاضیان و تسهیلات اعطایی، بهسازی و بازسازی شد.

زمانی گفت: برای بازسازی و بهسازی این تعداد مسکن شهری و روستایی ۴۶۶۱ میلیارد ریال هزینه شد که شامل آورده متقاضیان و تسهیلات کم بهره بود؛ البته بنیاد مسکن معادل آورده متقاضیان در این طرح‌ها، تسهیلات کم بهره یا بلاعوض تامین و پرداخت کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس، گفت: این واحد‌ها در جریان سیل و زلزله طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ دچار آسیب شده بود و بعد از تکمیل عملیات بهسازی و بازسازی در اختیار مالکان یا صاحبان آن‌ها قرار گرفته است.

افتتاح ۱۰ پروژه عمران روستایی

او همچنین از افتتاح و بهره برداری از ۱۰ پروژه عمران روستایی در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: پروژه‌های مورد نظر شامل طرح‌های بهسازی روستا‌های "گاره" در خفر، "قصریعقوب" در خرمبید، "هفتوان، هنگویه و شهرستان" در خنج، "قلعه بیابان" در داراب، "کهگران" در سپیدان، "ملک‌آباد" در شیراز، "دیده‌بان" در لارستان و "دشتک" در شهرستان مرودشت است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه ۲۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال برای اجرای این طرح‌های عمران روستایی هزینه شده است، گفت: این اعتبارات از محل اعتبارات استانی و ملی تامین و ۱۶۴۴ خانوار روستایی از خدمات آن بهره‌مند شده‌اند.

زمانی گفت: بهسازی روستایی در مناطق یاد شده شامل اجرای دیوار حائل، سنگ فرش، خاکبرداری و خاکریزی برای توسعه معابر، زیرسازی و آسفالت، حفر و اجرای کانال هدایت آب‌های سطحی بوده است و تاثیر بسزایی در عمران روستایی و محرومیت زدایی دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.