سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بسته حوادث امروز بخوانید؛

توقیف بیش از ۱۱ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان / دستگیری طراح اینترنت بانک جعلی در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۷ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز ۱۷ اسفند ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف بیش از ۱۱ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان

سرهنگ" محمدرضا هاشمی فرجانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در پی اجرای طرح بازدید و سرکشی از انبار‌ها و باربری‌های سطح شهر اصفهان به وجود چندین محموله کالای خارجی در یک انبار مشکوک و در بررسی‌های دقیق صورت گرفته دریافتند که کالا‌های مذکور فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی هستند.

او افزود: در این عملیات ۶۷ هزار و ۴۸۰ کیلو نهاده دامی، ۷۱۷ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲ هزار و ۶۶ عدد ابزار آلات و ۱۴ دستگاه تبلت خارجی کشف و توقیف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش محموله‌های قاچاق مکشوفه در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این عملیات ۳ دستگاه کامیون که در حال تخلیه کالا‌های مذکور بودند توقیف شدند.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این رابطه ۷ نفر که خود را مالک کالا‌های مذکور معرفی کردند دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

دستگیری طراح اینترنت بانک جعلی در اصفهان

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه طی چند مرحله از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

او افرود: شاکی در تحقیقات صورت گرفته عنوان داشت قصد انجام عملیات بانکی از طریق اینترنت بانک خود را داشتم که با جستجوی نام اینترنت بانک مورد نظر در گوگل وارد اولین سایت شدم سپس هرچه تلاش کردم موفق به انجام عملیات بانکی خود نشدم و پس از دقایقی متوجه شدم در چند مرحله ۱۰۰ میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.



رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: سرانجام کارشناسان با بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی موفق به شناسایی مجرم و دستیابی به اطلاعات هویتی وی شده و متوجه شدند سارق با ایجاد یک سایت جعلی شبیه اینترنت بانک اصلی مورد نظر کرده و به وسیله آن اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت می‌کند.

او خاطر نشان کرد: پس از محرز شدن هویت متهم برای پلیس و جمع آوری مستندات کامل و جامع، پرونده وارد مرحله عملیاتی شد و پس از تشریفات قضایی متهم در محل اختفای خود در یکی از شهرستان‌های استان دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ مرتضوی در خاتمه خاطر نشان کرد: شهروندان می‌بایست برای ورود به اینترنت بانک خود به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه و از جستجو در موتور‌های جستجوگر خودداری کنند و حتماً از صحت آدرس وارد شده اطمینان حاصل و به نتایج موتور‌های جستجوگر اکتفا نکنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در میان بگذارند.

 

کلاهبرداری میلیاردی فروشندگان کالا در سایت دیوار

سرهنگ" حسین ترکیان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری خریدار کالایی که وی آگهی آن را در سایت دیوار قرار داده بود، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شاکی آگهی کالایی را در سایت دیوار قرار داده و فرد خریدار نیز با وی تماس گرفته و در هنگام تحویل کالا رسید موفق پرداخت وجه را بر روی گوشی وی اسال کرده و سپس کالا را دریافت و محل را ترک می‌کند، اما فرد شاکی پس از بررسی حساب خود متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود با شکایت‌های مشابه دیگری مواجه شدند گفت: سرانجام با انجام یک سری کار‌های پلیسی و اقدامات هوشمندانه هویت اصلی فرد کلاهبردار را به دست آورده و طی هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف تعدادی از اموال مربوط به شاکیان از جمله پرندگان زینتی و موتور شارژی اظهار کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، اما در نهایت با مشاهده مدارک و مستندات علیه خود لب به اعتراف باز کرده و به ۹ فقره کلاهبرداری با شیوه مذکور اقرار کرد.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه ارزش کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط متهم برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد ریال است عنوان کرد: متهم اقدام به نصب برنامه رسیدساز جعلی بر روی گوشی خود کرده و پس از شناسائی طعمه‌های خود در سایت دیوار باآن‌ها قرار ملاقات می‌گذاشت و قبل از اینکه درمحل قرارحاضرشود ابتدا شماره کارت ومشخصات صاحب کارت را ازشاکی بصورت تلفنی دریافت و سپس رسید جعلی رادرگوشی تلفن همراه خود تهیه ودرهنگام مراجعه و دریافت کالا، رسیدجعلی رابرای شاکی ارسال می‌کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی اظهار داشت: به شهروندان توصیه اکید می‌کنیم که پیش از اینکه از واریز وجه به حساب خود مطمئن نشده اند از تحویل کالابه خریداران خودداری کنند و به صرف ارسال رسید واریز وجه به گوشی خود اکتفا نکنند.

 

توقیف اتوبوسی با یک میلیارد لوازم خانگی قاچاق

سرهنگ "علی صادقی" با اعلام گفت: ماموران پاسگاه مورچه خورت فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه حین کنترل خودرو‌های عبوری در محدوده پلیس راه اصفهان _کاشان به یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان‌های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک شده آن را برای بررسی‌های بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران پس از متوقف شدن خودرو طی هماهنگی با مقام قضائی آن را مورد بازرسی قرار دادند که در نتیجه این عملیات ۲۴ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی که همگی فاقد مدارک قانونی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه به گفته کارشناسان مربوطه ارزش ریالی اموال مکشوفه یک میلیارد ریال است اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و برای رسیدگی قانونی به مرجع قضایی ارسال شد.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.