سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذر جهرمی مطرح کرد:

مدیریت حجم ترافیک شبکه در دوره کرونا قابل قبول بود/ شرکت زیرساخت کمترین میزان شکایت در حوزه اپراتورها را داشت

وزیر ارتباطات از شرکت زیرساخت به عنوان شرکتی که کمترین میزان شکایت در حوزه اپراتورها را داشته یاد کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با اشاره به نقش فعالانه این شرکت و مدیران و کارمندانش برای توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات در سال گذشته، گفت: سال گذشته کارهای بزرگی مانند گسترش مراکز داده وDNS، توسعه مراکز داده(IXP) در نواحی چندگانه کشوری و پروژه های امنیت سایبری به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید برخی از برنامه ها را به جدیت دنبال کنیم، افزود: توسعه شبکه انتقال و IP کشور به عنوان زیرساخت شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است البته در حال حاضر در برخی از نواحی شبکه IP به 60 درصد ظرفیت خود رسیده است و برای توسعه آن باید اقدام و برنامه ریزی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ساخت منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات را با توجه به دستور اخیر مقام معظم رهبری برای تعامل با شرکت های بین المللی حایز اهمیت ویژه دانست و گفت: این منطقه از اجزای شبکه ملی اطلاعات است و مقدمات آزادسازی و فروش اینترنت شرکت زیر ساخت را هم فراهم می کند و باید تا اردیبهشت ماه تایید مرکز ملی فضای مجازی را برای ساخت آن بگیریم.

همچنین آذری جهرمی در این جلسه مجازی با امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و اعضای هیئت عامل این سازمان، صحبت‌هایش را از اقدامات خوبی که در سال گذشته در سازمان فناوری اطلاعات آغاز کرده، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که سال گذشته در دستور کار قرار داشت شبکه ملی اطلاعات بود که انصافاً اقدامات خوبی در این حوزه انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: در حوزه امنیت سایبری، دولت الکترونیکی و حمایت از کسب‌وکار‌ها با استقرار کامل طرح نوآفرین هم شاهد اقدامات خوبی بودیم و انتظار می‌رود در شش ماه پایانی دولت پروژه‌های باقی‌مانده به سرانجام و نقطه مطلوبی برسند.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه برای خدمت روز اول و آخر معنا ندارد تأکید کرد: تمام‌روز‌های باقی‌مانده تا پایان دولت برای ما باید روز ویژه‌ای باشند و همه ما باید این روز‌ها را به شکل مسابقه دو امدادی در نظر بگیریم و توجه داشته باشیم که قرار است چوبی را به دست دونده بعدی بسپاریم؛ بنابراین برای موفقیت کشور همه باید تلاش کنیم تا رکورد خوبی از خودمان به‌جا بگذاریم.

در انتهای این جلسه آذری جهرمی ضمن تأکید دوباره بر تعیین تکلیف پروژه‌های باقی‌مانده در حوزه شبکه ملی اطلاعات، دولت الکترونیکی، امنیت سایبری و حمایت از کسب‌وکار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال تأکید کرد که در زمان باقی‌مانده تبیین و مستندسازی دستاورد‌ها و نوع نگاه به توسعه هم باید به‌طور ویژه موردتوجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.