سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حذف پروازهای داخلی از فرودگاهی بین المللی؛

باند کنسلی از پروازهای فرودگاه بیرجند پذیرایی می کند

طبق برنامه جدید پروازهای فرودگاه بیرجند، هیچ پروازی به مشهد پیش بینی نشده و تعداد پروازهای مسیر تهران نیز کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، پرواز‌های خراسان جنوبی این روز‌ها فقط و فقط روی باند لغو فرود می‌آیند.

برخی از پرواز‌های فرودگاه بیرجند نیز از برنامه ابلاغی حذف شده است و سبب نارضایتی تعداد زیادی از مردم شده است.

اما این قصه تنها برای امروز و دیروز نیست و هر زمان که کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی وجود داشته، پرواز‌های فرودگاه بیرجند جزو اولین پرواز‌هایی بوده اند که حذف و لغو شده اند.

اقشار مختلف از لغو پروازها ناراضی اند

یکی از کارکنان فرودگاه بیرجند می‌گوید: فرودگاه بیرجند تنها برای مسیر مشهد و تهران پرواز دارد و مسافرینی که می‌خواهند از این دو مسیر به جای دیگری بروند، با لغو شدن پرواز از بیرجند، از سایر پروازهایشان نیز جا می‌مانند.

او ادامه می‌دهد: با شروع پرواز‌های زمستانه، برخی از شرکت‌های هواپیمایی در مسیر‌های مختلف اقدام به حذف پرواز‌های خود از مبدأ فرودگاه بیرجند و به مقصد این فرودگاه کرده اند.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کارکنان فرودگاه عنوان می‌کند: تماس‌های زیادی داریم که افراد بیماری که سن بالایی دارند و نمی‌توانند با اتوبوس و به صورت زمینی سفر کنند، خواستار پرواز‌های بیشتر هستند، اما این موضوع مورد توجه کسی قرار نمی‌گیرد.

او تصریح می‌کند: کارمندان دستگاه‌های اجرایی و افرادی که برای شغل خود با مشهد و تهران در ارتباط هستند نیز نیازمند پرواز‌های بیشتری هستند، اما انگار قرار است پرواز‌ها حذف و لغو  شوند.

این کارمند فرودگاه بیان می‌کند: بسیاری از اساتید نیز گفته اند اگر پرواز‌ها لغو شوند، دیگر به بیرجند نخواهند آمد و در این استان تدریس نخواهند کرد.

ایجاد زیرساخت پروازی، وظیفه شرکت فرودگاه ها

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در پاسخ به این موضوع گفت: وظیفه شرکت فرودگاه‌ها تنها ایجاد زیرساخت‌های پروازی و تجهیزات فرودگاهی است.

او افزود: این شرکت‌های هواپیمایی هستند که باید برای تعداد پرواز‌های خود به بیرجند تصمیم گیری کنند و ما نمی‌توانیم اظهار نظری در این خصوص داشته باشیم.

با حذف شدن چندین پرواز از فرودگاه بیرجند، تنها ۲۲ پرواز مسیر تهران را در فرودگاه بیرجند خواهیم داشت و هیچ پروازی در مسیر بیرجند – مشهد – بیرجند نخواهیم داشت.

در حالی که جلسات مسئولین استانی برای پیشرفت و توسعه خراسان جنوبی برگزار می‌شود، لغو  شدن پرواز‌های داخلی فرودگاه بین المللی بیرجند می‌تواند به راحتی جلوی توسعه استان را بگیرد.

انتهای پیام/ س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.