جولان موتور سیکلت ها به جای فرود هواپیما/ بهره برداری، روی باند کدام نهاد می نشیند؟

باند امداد و نجات فردوس که ۱۵ سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده در کش و قوس بهره برداری باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در فردوس، مسیری به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر و با عرض ۴۵ متر وجود دارد که انگار قرار است برای فرود هلیکوپتر و هواپیما استفاده شود.

این باند فرودگاهی که طول آن می‌تواند تا ۳ هزار متر نیز افزایش پیدا کند، این روز‌ها جولانگاه موتور‌های راکبان فردوسی و خودرو‌ها شده است.

در موافقت نامه چیزی به نام فرودگاه نداریم

متفاوت بودن عنوان پروژه که در دوراهی باند فرودگاه یا باند امداد و نجات مانده است، ما را به سمت و سوی داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی کشاند.

او گفت: طبق موافقت نامه امضاء شده، عنوان باند امداد و نجات برای این باند در نظر گرفته شده است و حدود ۶ و نیم میلیارد تومان اعتبار برای آن تاکنون هزینه شده است.

داعی بیان کرد: در این موافقت نامه موردی تحت عنوان باند فرودگاهی یا فرودگاه فردوس نیامده است و همان باند امداد و نجات مدنظر است.

مردم نیز از آماده نشدن این باند گلایه‌مند هستند.

احساس نیاز به باند با توجه به زلزله ۱۳۴۷ 

یکی از شهروندان فردوسی می‌گوید: اگر اتفاقی مشابه زلزله هولناک سال ۱۳۴۷ در این منطقه رخ دهد، امدادرسانی مشکل می‌شود و نیاز به بهره برداری این باند بیش از پیش احساس می‌شود.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر بیت المال هدر می‌رود و موتور سیکلت‌ها و خودرو‌ها در آن تردد می‌کنند که جای تأسف دارد.

این شهروند فردوسی بیان می‌کند: حتی اگر این باند به بهره برداری برسد، جاده دسترسی مناسبی ندارد و نمی‌توان کمک دریافت کرد یا کسی را به باند رساند.


بیشتر بخوانید


او می‌گوید: حدود ۱۵ سال است که این پروژه آغاز شده است، اما هنوز اقدام درستی درباره آن انجام نشده است.

باند را تحویل بگیرید

داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ادامه صحبت هایش در خصوص ساختمان الحاقی به این باند گفت: در موافقت نامه صادره، چیزی به عنوان ساخت ساختمان الحاقی وجود ندارد.

او افزود: آسفالت سازی باند امداد و نجات انجام شده است و درخواست تحویل موقت این باند نیز تأیید شده است.

داعی بیان کرد: به شرکت فرودگاه‌های خراسان جنوبی اعلام شده است که باند را تحویل بگیرد، اما هنوز اقدامی از سوی این نهاد انجام نگرفته است.

نمی توان باند امداد و نجات را فرودگاهی کامل تلقی کرد

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی نظری کاملا متفاوت دارد.

او گفت: درخواست تغییر کاربری باند به فرودگاه در سال ۱۳۹۶ به سازمان هواپیمایی کشوری داده شد، اما این موضوع از سوی سازمان رد شد.

طهماسبی بیان کرد: با عنوان باند امداد و نجات، بهره بردار این مجموعه استانداری و ستاد مدیریت بحران استان است.

اختلاف در بهره برداری بین شرکت فرودگاه‌ها و مدیریت بحران خراسان جنوبی، سبب خاک خوردن بیت المال در فردوس شده است و همگان منتظر بهره برداری از این پروژه هستند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار