سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای تعطیلات نوروزی

رکورد ورود مسافر به شهر شیراز شکسته شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از شکسته شدن رکورد ورود مسافر به شهر شیراز خبر داد و گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، بیش از ۱/۵ میلیون نفر در مراکز رسمی اقامتی استان اسکان داشته اند.

محمود رضایی گفت: با توجه به میزان ضریب اشغال و اقامت در مراکز اقامتی استان در ایام نوروز، رکود این آمار نسبت به ایام قبل از کرونا شکسته شده است.

او در خصوص آمار بازدید گردشکران نوروزی از مجموعه‌های دیدنی و گردشگری شیراز توضیح داد و گفت: مجموعه حافظیه با ۲۵۸ هزار و ۶۹۳ نفر بازدید کننده در صدر اماکن تاریخی فرهنگی کشور از حیث تعداد بازدید کننده قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۵۷ هزار و ۶۶۴ نفر در جایگاه دوم، مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۴۳هزار و ۵۶۰ بازدیدکننده در جایگاه سوم، ارگ کریمخانی با ۸۵ هزار و ۵۸۷ نفر و پاسارگاد با ۸۵ هزار و ۵۸۷ بازدیدکننده به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند.

رضایی همچنین از ورود بیش از دو و نیم میلیون زائر به زیارتگاه‌های استان به ویژه حرم مطهر شاهچراغ (ع) خبر داد.

او همچنین از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان در چند روز اخیر خبر داد و اعلام کرد: طی این مدت حدود ۸۵۰ فقره تصادف در جاده‌های استان اتفاق افتاده است که ۶۶ درصد آن خسارتی و ۳۱ درصد جرحی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از حضور ۲۰۰ تیم گشت پلیس در جاده‌ها و ۲۰۰ نقطه مجهز به دوربین مدار بسته خبر داد و گفت: تیم‌های اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و پلیس در راستای ساماندهی اتفاقات احتمالی در جاده‌های استان مستقر هستند.

رضایی افزایش چشمگیر تخلفات جاده‌ای را عامل بروز تصادفات در اکثر محور‌ها دانست و بر ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و موارد مرتبط با ایمنی و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.