سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میاندوآب این قابلیت را دارد که به قطب درمان جنوب استان تبدیل شود

در سومین مجمع سلامت میاندوآب، بر لزوم تبیین دستاوردهای حوزه سلامت و تلاش برای ارتقای شاخص های بهداشت و درمان برای تبدیل میاندوآب به قطب درمان جنوب استان تاکید شد.

علی پیام معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در سومین مجمع سلامت میاندوآب گفت: ارتقای حوزه سلامت جامعه در کشور‌های مختلف نیازمند فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ سلامت است و به جرات می‌توان گفت که این فرهنگ در کشور ما غنی‌تر و به مراتب بالاتر از سطح جهانی است.

پیام افزود: به عینه شاهد جانفشانی کادر درمان و همراهی و همدلی مردم ایران اسلامی با مدافعان سلامت در دوران سخت و نفس گیر کرونایی بودیم و این ایثار و فداکاری کادر درمان در دوران سخت کرونایی با هیچ معیاری قابل سنجش نیست.

او گفت: میاندوآب بجز حوزه سلامت، در دیگر شاخصه‌های توسعه آماری پایین‌تر از میانگین استانی دارد که ناشی از عملکرد ضعیف مدیران در گذشته است.

فرماندار میاندوآب می گوید: از زمان تصدی پست مسئولیت فرمانداری در این شهرستان تمام تلاش خود را برای توانمند سازی شهرستان در تمامی حوزه‌ها و بویژه حوزه سلامت بکار گرفته ام تا از قافله پیشرفت عقب نمانده و میاندوآب را به جایگاه اصلی خود برسانیم، در این مدت زمان سه ماهه با همکاری و عنایات ویژه امام جمعه محترم، استاندار معزز و نماینده مردم شریف شهرستان در مجلس شورای اسلامی پروژه‌های احداث بیمارستان جایگزین عباسی، دانشکده علوم پزشکی و دانشکده پرستاری در این شهرستان مورد پیگیری قرار گرفت و بحمدالله نتایج خوبی نیز بدست آمد.

پیام  گفت: هیئت علمی دانشکده پرستاری مشخص شده و اقدامات لازم برای تدریس رشته‌های پیراپزشکی در این دانشکده انجام شده است و این اطمینان را به مردم م یدهیم که با تمام توان برای فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای ایجاد مراکز آموزش پزشکی و ساخت بیمارستان جایگزین عباسی تلاش خواهیم کرد.

او گفت: اقدامات خوبی نیز برای ایجاد دانشکده علوم پزشکی انجام شده و مکانیابی نیز صورت گرفته است و طی روز‌های آینده شاهد حصول نتیجه خواهیم بود.

فرماندار میاندوآب گفت:با توجه به تردد زیاد مسافرین و دسترسی مناسب شهرستان‌های جنوب استان به میاندوآب و پتانسیل‌ها و زیرساخت‌های مناسبی که در حوزه سلامت این شهرستان می‌توان گفت میاندوآب قابلیت تبدیل شدن به قطب درمان جنوب استان را دارد و تلاش خواهیم کرد این امر تحقق یابد.

پیام گفت: از ریاست دانشگاه علوم پزشکی و تمامی مجموعه‌های حوزه سلامت انتظار داریم عنایت ویژه‌ای به حوزه سلامت شهرستان داشته باشند، در اکثر سفر‌های روستایی به مناطق محروم شاهد درخواست‌های مکرر برای ایجاد خانه بهداشت و درمانگاه هستیم و در بازدید‌هایی که انجام شده است روستا‌های چلیک و شیرین آب با توجه به محرومیت منطقه و نیاز اهالی از روستا‌های اولویت دار برای ایجاد خانه بهداشت و درمانگاه هستند.

او می گوید: هرچند پیشرفت و توسعه حوزه سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، ولی باید توجه داشت، درکنار توسعه حوزه سلامت و افزایش امکانات درمانی باید یه فکر هزینه‌های درمانی اقشار محروم و نیازمند با حفظ کرامت و عزت نفس آنان باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.