۹۸ درصد مصوبات ستاد استانی عملیاتی شده است/ خیرین ۴۵ میلیارد تومان به مقابله با کرونا کمک کرده اند

استاندار آذربایجان غربی گفت: ۹۸ درصد مصوبات ستاد استانی عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی امروز دوشنبه در نشست هم اندیشی ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا با ارائه گزارشی از تلاشهای روحانیت، ارتش،سپاه، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی و خیرین تصریح کرد:اقدامات انجام یافته از سوی دستگاه های مختلف منجر به دستاوردهای خوبی در کنترل بیماری شده است.در غربالگری کرونا ۱۰۰درصد جمعیت تحت پوشش مورد ارزیابی قرار گرفتند و در مرحله دوم نیز تاکنون ۵۰ درصد جمعیت تحت سنجش قرار گرفته اند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اهتمام جدی مردم و مسئولان در مقابله با کرونا از حمایت و همراهی نماینده ولی فقیه، ائمه جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و خیرین و رسانه ها و نیز سازمانهای مردم نهاد قدردانی کرد و گفت: تاکنون ۳۵ جلسه ستاد استانی برگزار شده که از مجموع ۲۵۰ مصوبه این ستاد ۹۸ درصد عملیاتی شده است.

او  گفت: تا به امروز ۱۲ هزار و ۴۵۰ مورد نمونه گیری انجام شده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۵۲ مورد بستری مشکوک و مثبت بوده و یکهزار و ۸۵۷ مورد بستری مثبت بوده اند.

شهریاری افزود: از مجموع نمونه گیری ها یکهزار و ۵۱۱ مورد مثبت سرپایی، ۳ هزار و ۳۶۸ مورد مثبت سرپایی و بستری بوده و ۱۸۵ نفر از بر اثر کرونا جان باخته اند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: وضعیت استان در آمار بهبود یافتگان و نسبت فوتی ها به موارد مثبت در قیاس با میانگین کشوری بسیار پایین تر است به نحوی که ۹۹.۵ درصد مبتلایان بهبود یافته و نسبت فوتی ها به موارد مثبت ۵.۴۹ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

شهریاری تصریح کرد: خیرین استان ۴۵ میلیارد تومان به امر مبارزه با کرونا کمک کرده اند که از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای بسته های معیشتی کمک کرده اند.

او گفت: ۲۵ هزار نفر در سامانه بیکاری ثبت نام کرده اند که ۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد شامل دریافت بیمه بیکاری می شوند.

شهریاری بیان کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته از خسارتهای کرونا بر اقتصاد استان ، انتظار می رود دولت نگاه ویژه ای برای جبران این خسارتها به استان داشته باشد.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.