رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا گفت:با افزایش نمونه گیری، افراد مبتلا به کرونا به موقع شناسایی شده که به دنبال آن احتمال بهبود یافتگی نیز بالا می‌رود.

علی احمد آقاپور، رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، گفت:رویکرد دانشگاه علوم پزشکی بیماریابی از طریق افزایش تست انجام شده کرونا است.

او گفت:بر این اساس هرچه تعداد تست های انجام شده افزایش یابد بیماران مبتلا نیز سریع تر شناسایی شده و درمان انها به موقع آغاز می شود. بنابراین رویکرد معاونت بهداشتی در خصوص افزایش نمونه گیری های هدفمند مورد تایید است.

او ادامه داد:با افزایش نمونه گیری، افراد مبتلا به کرونا به موقع شناسایی شده که به دنبال آن احتمال بهبود یافتگی نیز بالا می رود و همچنین با شناسایی سریع تر بیماران مبتلا به کرونا ضمن کاهش تعداد بیماران بستری هزینه درمان و میزان فوتی ها نیز کاهش می یابد.

رییس کارگروه اطلاع رسانی قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا  افزود:دامنه نوسانات بیماران بستری جدید در استان به طور متوسط بین ۱۰ تا ۲۰ بیمار در روز است.

آقاپور بیان کرد: نسبت تعداد بهبودیافتگان به بیماران بستری در آذربایجان غربی نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوبه باز نگفتن به دلیل بازگشت مسافران نوروزی میزان بیماران افزایش یافته