افزایش روند بیماریابی مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از افزایش روند بیماریابی مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،امروز شنبه جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا و به صورت ویدیو کنفرانس با روسای مراکز بهداشت شهرستان‌ها برگزار شد که در این جلسه مراکز بهداشت شهرستان‌ها گزارشی از آخرین آمار بیماران و عملکرد مراکز ارائه دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مراکز روسای بهداشت شهرستان‌ها گفت: مراکز بهداشت شهرستان‌ها زحمات بسیاری در رابطه با مدیریت بیماری کرونا انجام داده اند که بسیار ارزشمند است.

آقازاده ضمن تشکر از زحمات مجموعه بهداشت استان و شهرستان‌ها گفت: با افزایش نمونه گیری سرپایی می‌توان شناسایی مبتلایان را تسریع کرد.

آقازاده درباره اهمیت شناسایی به موقع افراد مبتلا به کرونا افزود: با شناسایی به موقع افراد مبتلا به ویروس کویید ۱۹ می‌توان زنجیره انتقال را شکست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره مدیریت مقابله با کرونا گفت: دو هدف اصلی شکست زنجیره انتقال و حفاظت از افراد سالم و گروه‌های پرخطر، در مدیریت مقابله با کرونا مد نظر می‌باشد.

 انتظارمهدی با بیان این که ۳۵ واحد نمونه برداری در استان فعال می‌باشد، افزود: در بحث نمونه برداری از پتانسیل مجموعه شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها به خوبی استفاده شده است.

به گفته وی، در راستای بیماریابی و افزایش میزان نمونه گیری، آزمایشگاه دوم شناسایی کرونا نیز راه اندازی شده است.

 

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.