اتمام بافت تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ در آذربایجان‌غربی

بافنده تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ گفت: بعد از اتمام بیماری کرونا این تابلو فرش به موزه کمیته المپیک ایران تقدیم خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، فریدون نقی‌لو بافنده تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ به منظور معرفی هنر و صنعت فرش‌بافی آذربایجان‌غربی به جهان، بافته شده و بافت این تابلو فرش طی ۲.۵ ماه به اتمام رسیده است.

نقی‌لو با اشاره به اینکه این اثر چهارمین تابلوفرشی است که برای ورزش بین‌المللی رونمایی می‌شود، عنوان کرد: در این تابلو فرش آرم المپیک جهانی، نشان کمیته ملی المپیک ایران، لوگوی رسمی بازی‌های المپیک توکیو و نماد عروسک بازی‌های المپیک و پرچم ایران و ژاپن نقش بسته است.

بافنده تابلو فرش المپیک ۲۰۲۰ ادامه داد: این طرح اسلیمی در ابعاد یک متر در ۹۰ سانتی‌متر است و ۳۷ رنگ طبیعی در آن بکار رفته، که ۱۵ رنگ پشمی و مابقی ابریشمی است.

او با اشاره به اینکه تا کنون چهار تابلو فرش ورزشی بافته است، تصریح کرد: تابلو فرش‌های لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال، جام ملت‌های ۲۰۱۹ فوتبال آسیا و جام جهانی ۲۰۱۸ را به فدراسیون فوتبال اهدا کرده است.

نقی‌لو با اشاره به اینکه باید تا ۱۵ فروردین این تابلو فرش به کمیته المپیک ایران تحویل داده می‌شد و به علت شیوع بیماری کرونا این تابلو فرش تحویل کمیته المپیک ایران نشده است خاطرنشان کرد: بعد از اتمام بیماری کرونا این تابلو فرش به موزه کمیته المپیک ایران تقدیم خواهد شد.

فریدون نقی‌لو هنرمند جوان و خوش ذوق ۳۰ ساله اهل شهر دیزج دیز از توابع شهرستان خوی در آذربایجان‌غربی است و هدف اصلی خود را از بافت تابلو فرش، معرفی هنر و صنعت فرش بافی آذربایجان‎‌غربی به جهان اعلام کرده است و تاکنون تابلو فرش‌های جام جهانی ۲۰۱۸ فوتبال، جام ملت‌های ۲۰۱۹ فوتبال آسیا، را بافته است و تابلو فرش ویژه لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ والیبال را در زمان برگزاری مسابقات والیبال به شهردار ارومیه اهدا کرده است.
منبع:فارس

انتهای پیام/ ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.