سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنا‌های تاریخی قزوین میزبان گردشگران در تعطیلات آخر هفته

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: بنا‌های تاریخی تحت پوشش این اداره‌کل در روز‌های پنجشنبه و جمعه هر هفته و ایام تعطیلات میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

احسان نورانی معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: با توجه به ضرورت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و استقبال گردشگران و تور‌های گردشگری ورودی برای بازدید از این بناها، طی روز‌های تعطیل و آخر هفته بنا‌های تاریخی شهر آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین اظهارکرد: موزه‌های قزوین شامل کاخ‌موزه چهلستون، موزه شهر، موزه سنگ‌نگاره‌های عالی‌قاپو و موزه مردم‌شناسی قجر و بناهایی، چون مجموعه تاریخی– فرهنگی سعدالسلطنه، حسینینه امینی‌ها و آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) در همه ایام سال میزبان گردشگران هستند.

او افزود: علاوه بر بنا‌های یادشده آب‌انبار مسجد جامع، آرامگاه حمدالله مستوفی، کلیسای کانتور و سردر عالی‌‎قاپو نیز در روز‌های پنجشنبه و جمعه هر هفته از ساعت ۹ الی ۱۹ پذیرای گردشگران هستند.

نورانی یادآور شد: در خصوص مسجد جامع عتیق که از بنا‌های تاریخی شاخص قزوین بوده و آشنایی گردشگران با این بنای باشکوه تاریخی‌مذهبی بسیار ضروری است، طی مکاتبه با اداره‌کل اوقاف و امورخیریه قزوین بر باز بودن درب این بنا برای میزبانی از گردشگران در همه ایام تاکید شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.