سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تأکید وزیر اقتصاد و دارائی بر لزوم اصلاح نظام مالیاتی

وزیر اقتصاد و دارائی گفت: یکی از مهمترین ارکان اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظام مالیاتی است.

سید احسان خاندوزی امروز در اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور در مشهد گفت: یکی از مهمترین ارکان اصلاح در دولت و نظام بودجه‌ریزی کشور و هم در نظام اداری و انضباط مالی کشور، حرکت به سمت اصلاح نظام مالیاتی است.

او گزارش عملکرد شش ماهه دولت را امیدوارکننده دانست و افزود: انتخاب جشنواره شهید رجائی در خصوص ساماندهی امور مالیاتی انتخابی کاملا دقیق و کارشناسی است، زیرا این کارنامه تحقق یافته‌ای است که در سال‌های گذشته شروع شد و رسیدن به این اعداد و ارقام نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه است.

وزیر اقتصاد و دارائی ادامه داد:تقریبا هیچ کشوری که از لحاظ اقتصادی مترقی باشد سراغ نداریم که بدون اصلاح نظام بودجه و مالیاتی خود توانسته باشد به پیشرفت اقتصادی و پیشرفت پایدار دست پیدا کند.

خاندوزی بیان کرد: تعداد مودیان مالیاتی کشور امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

او تصریح کرد: امسال بیش از دو میلیون مودی جدید شناسایی کرده ایم که از این تعداد بیش از یک و نیم میلیون مودی اظهارنامه جدید پر کرده اند.

وزیر اقتصاد و دارایی تأکید کرد: در ۶ ماه نخست امسال حدود ۲۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد. این یعنی ۵۰/۸ دهم درصد مالیات کشور محقق شده است.

خاندوزی اظهار کرد: اعتماد به فعالان اقتصادی و اهالی کسب و کار در سراسر کشور و سهولت فعالیت‌های اقتصادی به گواهی عدم بدهی مالیاتی از مهمترین تصمیمات اساسی این اجلاس است.

او همچنین یکی از مهمترین سیاست‌های اصلی دولت را مهار تورم دانست و افزود: در همین راستا کمیته واحد رصد تورم راه اندازی شده است تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به صورت ثابت و هفتگی میزان تورم را رصد بکند.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد :در این کمیته همه دستگاه‌ها حضور دارند و گزارشی از عواملی که موجب بی انضباطی مالی و پولی در سراسر کشور می‌شود را رصد می‌کند.

 خاندوزی اظهار کرد:اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی از مهمترین سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران است.

اجلاس سراسری مدیران مالیاتی کشور با حضور جمعی از مسئولان و مدیران ارشد مالیاتی کشور به مدت دو روز در سالن اجتماعات هتل پردیسان مشهد مقدس برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.