سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح توسعه حرم شاهزاده حسین (ع) همدان

طرح توسعه حرم شاهزاده حسین (ع) همدان در مراحل نهایی است و امسال‌ نود میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: با مشاور طرح، قرارداد تنطیم شده و طرح توسعه حرم در مراحل نهایی است و  قرار است ۱۱ هزار متر از زمین های اطراف بقعه در طرح توسعه حرم قرار بگیرد.

حجت الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی با بیان اینکه در بخش اخذ سند مالکیت ، در یک سال و نیم اخیر ۱۸۱ سند مالکیت اولیه برای موقوفات صادر شد و چهارهزار هکتار دارای سند مالکیت شدند افزود: علاوه بر این ۷۹ سند قدیمی به تک برگی جدید تبدیل شد.

او با اعلام اینکه امسال‌ پنج وقف جدید در استان ثبت شده است گفت: با همکاری اداره کل دادگستری در بقاع متبرکه گروه‌هایی مستقر هستند و به زوج ها مشاوره می‌دهند. در دو ماه اخیر هم ۲۷ مورد از طلاق‌ها به صلح انجامیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان درباره افزایش قیمت قبر‌ها در باغ بهشت همدان گفت: موقوفه باغ بهشت ردیف بودجه دولتی ندارد و درآمد‌های آن در راستای هزینه کرد است و با توجه به اینکه هزینه کرد‌ها افزایش داشته و قیمت قبر‌ها  با افزایش مواجه شد، علاوه بر این باغ بهشت موقوفه است و فقط برای ساخت قبر و خدمات هزینه دریافت می‌کند و برای زمین هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

حاجی‌زین‌العابدینی گفت: غار علیصدر موقوف خاص است و دست‌اندرکاران غار تاکنون حتی یکبار هم برای مشکل اوقافی بودن و عدم حضور سرمایه‌گذار در این مجموعه به اداره اوقاف مراجعه نکرده‌اند.

او با بیان اینکه مجوز خاصی برای اراضی اوقافی کبودراهنگ و لالجین اخذ شده است، اما از آن استقبال نشد افزود: حوزه‌های دارو و درمان، آموزش و روضه‌خوانی بیشترین موقوفات استان همدان را تشکیل می‌دهند و ما به واقفان زمینه‌های کمک هزینه تحصیلی، تهیه و تجهیزات دارو و درمان و اشتغال را پیشنهاد می‌دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.