۷۰ بقعه متبرکه استان همدان میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

برنامه‌ سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با اول محرم تا آخر صفر در ۷۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان همدان اجرا می‌شود.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان گفت: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: فضا سازی محیطی بقاع و نصب پرچم و بنر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان، برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص، برگزاری ویژه برنامه های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی پیش بینی شده است.

او از اعزام ۴۰ نفر از مُبلغین بومی و اعزامی برای تبلیغ به بقاع متبرکه خبر داد و افزود: طرح "شمیم حسینی" با هدف حمایت و مساعدت از هیات های مذهبی اجرا می شود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: برگزاری مراسم شام غریبان و شب شهادت امام سجاد(ع) و برنامه «احلی من العسل» ویژه برنامه نوجوانان حسینی از برنامه‌های اجرایی در بقاع متبرکه است‌، همایش رهروان زینبی(‌س) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم در بقاع متبرکه مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

او گفت: خیمه های معرفت ویژه کودک و نوجوان، چند رسانه ای و مشاوره در بقاع متبرکه شاخص استان در ایام برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است.

معاون امورفرهنگی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان همدان، اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد و گفت: نماز ظهر عاشورا در ۷۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: راه‌اندازی پویش سیاه‌پوش کردن کوچه‌ها و درب منازل با عنوان هر منزل یک بیرق امام حسین(ع)، پویش سراسری هر خانه یک حسینیه و اجرای سنت حسنه روضه‌های خانگی با بهره‌گیری از ظرفیت مُبلغان اعزامی و روحانیون بومی در بصیرت عاشورایی امسال اجرا می‌شود.

او از ره اندازی ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار