سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۴۸ هزار اشتغال جدید در خراسان رضوی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی حدود ۴۸ هزار اشتغال جدید را در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون ثبت کرده است.

‌‌محمدامین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان با ثبت حدود ۴۸ هزار اشتغال جدید در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون در حال حاضر رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

او افزود: در سامانه رصد، در زمان حاضر تهران با ۸۰ هزار و خوزستان با ۴۹ هزار ایجاد اشتغال در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند که اگر ادارات استان بتوانند اشتغال‌های ایجاد شده امسال را به ثبت برسانند به رتبه دوم خواهیم رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان امسال نسبت به سال گذشته سه دهم درصد کاهش یافته و به ۷.۲ درصد رسیده است.

بابایی بیان کرد: طبق آمار، نرخ جمعیت ۱۵ سال و بالاتر استان چهار میلیون و ۸۸۹ هزار نفر است که از این تعداد ۲ میلیون نفر شاغل و ۱۳۲ هزار نفر نیز بیکار هستند.

او تصریح کرد: در حال حاضر در استان ۸۸ هزار و ۷۸۸ کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و تعداد کل بیمه شدگان کارگری نیز ۹۶۱ هزار و ۵۷ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به هفته کارآفرینی تاکید کرد: ۱۱۱ برنامه مختلف در هفته کارآفرینی خراسان رضوی برگزار می‌شود که ۷۴ برنامه حضوری، ۳۵ برنامه مجازی و ۲ برنامه نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

بابایی اظهار کرد: آموزش قوانین کار، آموزش همگانی تشکیل تعاونی‌ها و معرفی سرفصل‌های تسهیلات از جمله عناوین این برنامه‌هاست.

او افزود: هم اینک ۹۴ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعال است که از این تعداد ۱۳ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و پنج مرکز شتاب دهنده امسال مجوز فعالیت گرفته اند.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم تا مرکز نوآوری تعاون (منتا) به عنوان مرکز منطقه‌ای در خراسان رضوی را راه اندازی کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.