سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگاه قضا و رسانه‌های کرمان پای میز جشنواره

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:تعامل دستگاه قضایی و رسانه ها، کرمان را به استانی شاخص در حوزه اطلاع رسانی قضایی تبدیل کرده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نتیجه تعامل و همفکری بین رسانه‌ها و دستگاه قضایی موجب شده که این استان به استانی شاخص درسطح کشور در حوزه اطلاع رسانی قضایی تبدیل شود، گفت: هدف اصلی جشنواره رسانه و عدالت، تقویت تعاملات بین دستگاه قضایی و رسانه‌ها بوده که در قالب سه دوره برگزاری این جشنواره، مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هم اندیشی مشاوران رسانه‌ای رییس کل دادگستری استان کرمان با موضوع برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت، از اصحاب رسانه استان کرمان قدردانی کرد و افزود: استان کرمان در زمینه برگزاری جشنواره رسانه و عدالت از استان‌های شاخص در کشور به شمار می‌رود.

او  بیان کرد: اقدامات این استان در دوره‌های گذشته؛ مورد تقدیر قوه قضاییه قرار گرفته است که این امر نشان دهنده تعامل طرفینی اصحاب رسانه و دستگاه قضایی است.

او اظهارکرد: ممکن است برخی افراد با طرح برخی بهانه‌ها ارتباط کمتری با رسانه‌ها داشته باشند، اما در دستگاه قضایی استان کرمان، رسانه‌ها را مددکار و کمک کار بزرگی برای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه می‌دانم.

رییس شورای قضایی استان کرمان ضمن بیان این مطلب که رسانه‌ها با استفاده از ابزار علمی، تخصصی و تحلیلی خود می‌توانند در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی گام‌های بزرگی بردارند، تصریح کرد: با توجه به فرصت‌های موجود تا زمان برگزاری چهارمین دوره جشنواره رسانه و عدالت، می‌توان ضمن آسیب شناسی مشکلات دوره‌های گذشته در راستای ارتقای کیفی این جشنواره گام برداشت.

حجت الاسلام حمیدی افزود: در جشنواره رسانه و عدالت تنها به دنبال ایجاد شور و نشاط رسانه‌ای نیستیم، بلکه در کنار این هدف تلاش می‌شود که به اهدافی از جمله شناسایی رسانه‌هایی که بیشترین همکاری را با دستگاه قضایی داشته و سیاست‌های قوه قضاییه را پیگیری کرده اند، دست یابیم و در ادامه میزان تاثیرگذاری رسانه‌ها بر موضوعاتی از جمله پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و ... را ارزیابی کنیم.

او گفت: پیشنهادات مختلف رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد تا در نهایت به ارتقای کیفی این جشنواره بیانجامد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.