سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ۵۰ محفل قرآنی همزمان با ایام فاطمیه در همدان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری ۵۰ محفل قرانی همزمان با ایام فاطمیه در استان همدان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری افزود: همزمان با ایام فاطمیه ۵۶۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف همدان اعزام شدند.

او همچنین با اشاره به اینکه در همه مراکز فرهنگی مساجد تکایا و حسینیه‌ها برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه در حال برگزاری است، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، اجرای نمایش سرود دختران حاج قاسم و ماشین نویسی نیز از برنامه‌های شاخص این اداره با همکاری سایر نهاد‌ها در ایام فاطمیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان همچنین به برگزاری برنامه‌های عزاداری شهرستان‌های استان در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: این مراسم به صورت دسته جات عزاداری با حضور هیئت‌های مذهبی و اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است.

نظیری همچنین با اشاره به تشییع پیکر‌های مطهر شهدای گمنام در شهرستان‌های استان همدان تصریح کرد: به همین منظوردر مساجد، تکایا و مکان‌های مذهبی مراسم وداع با شهدا در ایام فاطمیه برگزار و سپس بعد از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و وداع پیکر شهدای گمنام در مکان‌های تعیین شده تدفین خواهند شد.

او ادامه داد: ۲ هزار روضه خانگی در ایام فاطمیه در استان همدان برگزار می‌شود و از این تعداد ۴۰۰ مورد در شهر همدان و مابقی در شهرستان‌های استان است.

نظیری همچنین از برگزاری ۵۰ محفل قرآنی شامل شبی با قرآن، محفل انس با قرآن تلاوت قرآن، جزء خوانی و تفسیر در این ایام خبر داد و افزود: اعزام ۳۵۰ مداح در برنامه‌های عزاداری از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام فاطمیه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری کارگاه‌های جهاد تبیین در سراسر شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها با عنوان تبیین سیره حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.